Estàs a: > > Visita institucional a les unitats de discapacitat i atenció primerenca de la Universitat

Visita institucional a les unitats de discapacitat i atenció primerenca de la Universitat

Esq. a dreta, la vicerectora Maria Vicenta Mestre; la directora general Pilar Collado; la consellera Asunción Sánchez Zaplana; el gerent de la Fundació General, Cristóbal Suria; i el rector Esteban Morcillo, en la visita al CUDAP.

Esq. a dreta, la vicerectora Maria Vicenta Mestre; la directora general Pilar Collado; la consellera Asunción Sánchez Zaplana; el gerent de la Fundació General, Cristóbal Suria; i el rector Esteban Morcillo, en la visita al CUDAP.

Aquest dimarts, les instal·lacions de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD) i del Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca (CUDAP), serveis integrats en la Fundació General de la Universitat de València, han rebut la visita d’una àmplia delegació institucional encapçalada pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, i la consellera de Benestar Social, Asunción Sánchez Zaplana.

Aquest dimarts, les instal·lacions de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD) i del Centre Universitari de Diagnòstic i Atenció Primerenca (CUDAP), serveis integrats en la Fundació General de la Universitat de València, han rebut la visita d’una àmplia delegació institucional encapçalada pel rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, i la consellera de Benestar Social, Asunción Sánchez Zaplana.

Aquests han estat acompanyats en el seu recorregut per la directora general de Persones amb Discapacitat i Dependència, Pilar Collado; la vicerectora d’Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre; el delegat del rector per als Estudiants, Daniel González Serisola; la degana de la Facultat de Psicologia, Alicia Salvador; i el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria.

La UPD és un servei de la Universitat de València constituït per un equip multidisciplinari l’activitat del qual consisteix a proporcionar atenció, assessorament i suport en matèria de discapacitat a tota la comunitat universitària. La seua missió principal és afavorir la igualtat d’oportunitats entre totes les persones que integren la Universitat a través d’una sèrie d’actuacions arreplegades en programes d’assessorament psicoeducatiu; equiparació d’oportunitats; sensibilització, formació i voluntariat; accessibilitat universal i atenció al professorat.

Des de l’any 2005, la UPD disposa de la certificació del Sistema de Gestió de Qualitat, segons la Norma ISO 9001:2008, i d’una Carta de Serveis elaborada el 2008. En setembre de 2012, la Universitat de València va obtindre el certificat d’Accessibilitat Universal d’Aenor per a la Biblioteca d’Educació María Moliner, un reconeixement emmarcat en el programa Campus Sostenible, finançant pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport mitjançant el programa d’Accessibilitat Universal i Integració del VLC/Campus.

Així, la tasca desenvolupada per la Universitat de València ha sigut reconeguda en diferents ocasions, entre les quals destaca l’obtenció del Premi a la Millor Organització del Sector Públic, atorgat en el marc dels Tefónica Ability Awards 2012, uns guardons que reconeixen a les empreses i institucions espanyoles per la seua aposta i impuls social en matèria d’atenció a la discapacitat com un valor afegit dins de les organitzacions.

La directora de la UPD, Celeste Asensi, ha rebut les autoritats per a conduir-les a l’Aula d’Informàtica i la Biblioteca, situats en la Facultat de Psicologia, on s’ubica aquesta unitat. Les instal·lacions es troben adaptades a les necessitats de les persones amb diferents discapacitats: visual, auditiva, motriu, etcètera.

La visita s’ha traslladat, a continuació, al CUDAP, on aquesta delegació ha sigut rebuda pel director del centre, Francisco Alcantud, juntament amb el qual han realitzat un recorregut per les sales on es treballa amb xiquets i xiquetes amb autisme i altres dificultats cognitives: Logopèdia, per a discapacitats de trastorn de la parla o comunicació; Fisioteràpia, amb dos professionals, es fan tractaments amb xiquets amb discapacitat motriu; Multiusos, on s’aplica la metodologia Tecche, compta amb tres professors que treballen amb xiquets amb trastorns de la comunicació, la conducta i cognitius; Estimulació Multisensorial, una eina de treball per a tots els professionals i els xiquets; i Orientació Familiar, on s’orienta a les famílies.

L’objectiu del CUDAP és prestar atenció, en règim ambulatori, a les necessitats de xiquets i xiquetes que presenten trastorns en el seu desenvolupament o tenen risc de patir-los des d’un punt de vista integral amb la finalitat de potenciar les seues capacitats i possibilitar així la seua integració en l’entorn familiar, escolar i social, així com la seua autonomia personal. Aquest centre va nàixer en l’any 2006 per acord de col·laboració entre la Universitat de València i la Conselleria de Benestar Social.

El CUDAP, que en aquests moments presta atenció a 72 famílies, ha desenvolupat recentment un nou material, Visual Displays, per a treballar el concepte temporal en xiquets entre 2 i 7 anys amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA), falta d’atenció o un altre tipus de dificultats cognitives. Es tracta d’un projecte fruit d’un conveni marc de col·laboració entre la Universitat de València, a través del CUDAP, l’Institut Tecnològic del Joguet (AIJU) i l’empresa Miniland Educational.

Data d'actualització: 18 de Juny de 2013

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar