Estàs a: > > Aziza Brahim, en concert amb les músiques del món del DIVERSON de la XXX UEG

Aziza Brahim, en concert amb les músiques del món del DIVERSON de la XXX UEG

La cantant Aziza Brahim

La segona nit per a escoltar músiques del món a Gandia és la del 23 de juliol, de la mà d’Aziza Brahim, que oferirà un concert a ritme de blues del Sàhara, a les 23 hores, al Jardí de la Casa de la Marquesa, en el marc del DIVERSON de la XXX Universitat d’Estiu de Gandia. L’entrada és lliure fins a completar l’aforament.

Componen aquest grup Aziza Brahim (tabal i veus), Badra Abdellahe (cors i djembé), Gonzalo Ordás (guitarra elèctrica), Javier Otero (guitarra acústica), Jesús Escribano (baix elèctric) i Juan Vivas (bateria).

Els vents del desert porten una insòlita barreja de músiques de l’Àfrica Occidental (Sàhara, Senegal, Mauritània i Argèlia) amb blues, rock, reggae i altres accents del Carib. Tot plegat arriba a Gandia servit de la mà d’Aziza Brahim, una cantant i percussionista nascuda als campaments de Tinduf (Argèlia), que en 2009 es va convertir en la primera dona música sahrauí en assolir el número u internacional.

Al capdavant del seu grup plurinacional Gulili Mankoo, Brahim posa música als versos de la seua àvia, Ljadra Mint Mabruk, coneguda com ‘la poetessa del fusell’. Els poemes i les melodies de dues dones valentes s’entrellacen així per reivindicar la cultura i la memòria d’un país oprimit. Amb la seua música militant i alhora festiva, Aziza Brahim aconsegueix fer moure consciències i cames.

Col·labora en l’organització de DIVERSON Música per a la Integració de l’Obra Social ‘La Caixa’.

+Info: www.uv.es/cig

Data d'actualització: 11 de Juny de 2013