Estàs a: > > El Centre de Documentació Europea imparteix un curs sobre el llibre electrònic ‘Montblanc’ en la XXX Universitat d´Estiu de Gandia

José Díaz Lafuente, autor, i Alfonso Moreira, del CDE

El Centre de Documentació Europea (CDE) de la Fundació General de la Universitat de València organitza el curs ‘Montblanc, Europa per a tots’, amb una duració de deu hores, que s’impartirà del 22 al 24 de juliol, en el marc de la XXX Universitat d’Estiu de Gandia (UEG). El curs compta, a més, amb el reconeixement del Servei de Formació Permanent i Innovació Educativa de la Universitat.

Es tracta d’una acció formativa de capacitació metodològica, coordinada per Alfonso Moreira del CDE, dirigida al professorat de secundària responsable de la docència de l’assignatura ‘Unió Europea’, implantada per la Generalitat Valenciana en els centres d’educació secundària. Aquesta capacitació es realitzarà a través d’una eina innovadora, ‘Montblanc, recursos educatius per a l’ensenyament de la Unió Europea’, un llibre electrònic del CDE elaborat per a ajudar a professors i alumnes a conéixer el funcionament de les institucions comunitàries i de les polítiques resultants de les seues activitats.

Impartirà el curs José Díaz Lafuente, jurista i investigador de la Universitat de València i autor del llibre.

L’horari és de 16 a 19 hores, dilluns 22 i dimarts 23 de juliol, i de 9:30 a 13:30 hores, dimecres 24 de juliol.

‘Montblanc’, que es pot descarregar de forma gratuïta en l’iBook Store, consta de 32 temes estructurats en set blocs temàtics per a 298 pàgines, a través dels quals s’estudien els principis i valors de la Unió Europea, la Història d’Europa, el Dret Comunitari, les polítiques de la Unió i les oportunitats d’estudi i ocupació per als joves. En la realització del llibre s’han utilitzat 36 vídeos multilingües, 22 elements multimèdia i quasi cent fotografies per a aconseguir un equilibri òptim entre el text i els recursos visuals en funció de l’aprenentatge. Igualment, s’han inclòs 26 textos seleccionats per a reflexionar, 26 exercicis pràctics per a comentar i 44 preguntes autoavaluadores que permeten al lector el control d’allò aprés en el tema en qüestió. A més, s’ha afegit una cuidada selecció de recursos bibliogràfics o electrònics a manera de bibliografia en cadascun dels blocs temàtics.

Aquesta publicació electrònica ha sigut realitzada gràcies a una ajuda del programa Jean Monnet de la Comissió Europea a l’equip dirigit pel catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de València Cecilio Tamarit Escalona.

Data d'actualització: 9 de Juny de 2013
Publicat en: Formació, Publicacions