Estàs a: > > L’exministra Carmen Calvo aborda la relació entre igualtat i democràcia a La Nau

Carmen Calvo.

L’exministra de Cultura Carmen Calvo visità, el passat 22 de març, el Centre Cultural La Nau de la Universitat de València per a oferir la conferència ‘La igualdad, tronco de la Democracia’. L´acte s’emmarcà dins de la programació de l’Escola Europea de Pensament Lluís Vives, amb la col·laboració de la Unitat d’Igualtat.

Carmen Calvo és doctora en Dret Constitucional i ha dedicat diversos anys de la seua vida a la docència. En la seua trajectòria política, a més de ministra de Cultura (2004-2007) durant el govern de José Lluís Rodríguez Zapatero, ha sigut consellera de Cultura de la Junta d’Andalusia (1996-2004), i des de juny de 2017 és secretària d’Igualtat del PSOE. Compromesa amb el feminisme i la igualtat de gènere, Carmen Calvo és coautora de diversos llibres, entre els quals destaquen ‘La mujer en España’, ‘Política Social para la Igualdad de los sexos’ i ‘Política Social y Estado de Bienestar’.

Camen Calvo es refereix a la igualtat “com l’únic horitzó humà que explica l’evolució i la civilització de la pròpia espècie cap a la dignitat”, ja que aquesta significa “la consecució d’unes circumstàncies de vida amb llibertat”. D’acord amb l’exministra, “cal que la feina de la democràcia comence pel principi de realitat, que implica iniciar la tasca de la igualtat entre dones i homes i continuar per la resta de desigualtats, que són les que impedeixen la llibertat individual de cada ésser humà”.

Per a la que va ser presidenta de la Comissió d’Igualtat del Congrés dels Diputats entre 2008 i 2011, aquest axioma de partida col·loca l’actual Estat Constitucional en l’obligació de situar l’agenda de treball polític en direcció a aquest objectiu, sobre el qual es podran anar referenciant tots els altres; contràriament, el fonament de la democràcia sobre els drets esdevindrà un pur espai teòric.

L’Escola Europa de Pensament Lluís Vives és un projecte cultural, impulsat des del Vicerectorat de Cultura i Igualtat, amb la gestió de la Fundació General de la Universitat de València, que es configura com a un espai per a la reflexió i el debat participatiu i crític sobre els assumptes d’actualitat. L’Escola, a més, compta amb la participació d’altres actors de l’Administració pública i de la societat civil: Presidència de la Generalitat; Ajuntament de València; les conselleries de Transparència, i d’Educació, Recerca, Cultura i Esport; Acadèmia Valenciana de la Llengua; Institut Alfons el Magnànim; Escola Europea d’Humanitats; i Caixa Popular.

Data d'actualització: 25 d'Abril de 2018