Estàs a: > > ‘Refugi Il·lustrat. Entre el taüt i la maleta’ recull 150 il·lustracions al Col·legi Major Rector Peset

Cartell de la mostra al CM Rector Peset.

La Sala de la Muralla del Col·legi Major Rector Peset acull l’exposició ‘Refugi Il·lustrat. Entre el taüt i la maleta’. La mostra, que sorgeix de la iniciativa de l’Associació Professional d’Il·lustradors de València APIV, pretén moure consciències i es pot visitar fins al pròxim dia 25. Durant la inauguració es presentà la cinquena edició de ‘Splash Sagunt: Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana’.

Segons les dades de l’Alt Comissionat de les Naciones Unides per als Refugiats (ACNUR), a finals de juny de 2016 el nombre de persones refugiades, desplaçades internament i pendents de resolució de sol·licitud de protecció internacional superava els 68 milions. Aquest fet és producte de la greu situació que pateixen des de fa dècades les persones refugiades o a la recerca d’asil que fugen de països com Afganistan, Iraq, Nigèria, Sudan, Gàmbia o Síria, entre d’altres.

De l’Informe 2017, ‘Las persones refugiades en España y Europa’, elaborat per la Comissió Espanyola d’Ajuda al Refugiat (CEAR), es pot extraure que el dret d’asil a la Unió Europea ha experimentat grans canvis en els últims dos anys. En 2015 els països membres i davant la situació que es plantejava en les seues fronteres van posar de manifest la seua incapacitat per a donar una resposta comú, i 2016 es va caracteritzar per la posada en marxa de polítiques de caràcter restrictiu en aquests àmbits.

Davant aquest context, l’Associació Professional d’Il·lustradors de València (APIV) va impulsar en 2016, utilitzant el poder comunicatiu de la il·lustració, una campanya gràfica oberta en suport de les persones migrants, víctimes d’aquesta situació. Així més de 270 il·lustradors i il·lustradores de diversos països, com Síria, Rússia, Itàlia, França, Irlanda, Mèxic, Xile, Argentina o Espanya, han aportat les seues il·lustracions com a ferramentes sensibilitzadores.

El que s’exposa a la Sala de la Muralla es la selecció de 150 imatges que composen l’exposició ‘Refugi il·lustrat. Entre el taüt i la maleta’. Els il·lustradors i il·lustradores que hi participen suposen una representació intergeneracional de professionals de diferent trajectòria entre els quals es troben premis nacionals d’il·lustració i de còmic com ara Andrés Rábago “El Roto”, Isidro Ferrer o Ajubel; autors consolidats com Paco Giménez, Javier Velasco, Judas Arrieta o Malota; i emergents com Julia Cejas, Núria Tamarit, Cachetejack, Negrescolor o Sonia Pulido.

Presentació de ‘Splash Festival de Còmic de la Comunitat Valenciana’
La inauguració de l’exposició, l´1 de març, va ser també el moment de presentació de la cinquena edició de ‘Splash Sagunt: Festival del Còmic de la Comunitat Valenciana’, que se celebrarà del 23 al 25 d´aquest mes, organitzat per l’Ajuntament de Sagunt amb el suport de la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Data d'actualització: 7 de Març de 2018