Estàs a: > > Ruta per l’arquitectura popular valenciana a través de les seues alqueries i barraques

Alqueria de la Torre de Benicalap

Alumni UV obri, fins el 26 de març, el termini d’inscripció d’una nova activitat dins de la programació gratuïta d’Alumni Comparteix titulada ‘Arquitectura popular valenciana. Alqueries i barraques’, que inclou una xarrada el dia 3 d’abril i una eixida el dia 7.

Les barraques, les alqueries i les masies formen part de la història de l’arquitectura rústica valenciana. En l’espai d’Alumni Comparteix, es durà a anàlisi les diferències entre alqueries, vinculades a les terres de regadiu, i masies, de secà; així com la construcció de barraques a força de fusta, fang o el desfet de la palla.

Aquesta anàlisi passarà per l’organització d’una xarrada el dia 3 d’abril i una eixida a l’Horta el dia 7 del mateix mes, dirigides per l’Alumni Ferran Benavent i Àvila, professor titular de Tècniques de Conservació del Patrimoni Arquitectònic de la Universitat Politècnica de València ja jubilat.

La ponència del dia 3 tindrà lloc al Col·legi d’Aparelladors de València (carrer Colom 42), de 17 a 19 hores i l’accés és gratuït. L’eixida del dia 7 es farà des de la parada de metro de Meliana a les 10 hores i el desplaçament i el dinar aniran a càrrec de cada persona. El dinar inclou humus de garrofó, creïlles braves, all i pebre, paella valenciana, postre, mistel·la, café i beguda, i té un preu de 27 euros.

La inscripció en l’activitat es pot realitzar a través del web d’Alumni UV (www.uv.es/amics); acostant-se a l’oficina del col·lectiu al carrer Amadeu de Savoia 4; o bé telefonant al 96 353 10 70. Els Alumni inscrits poden assistir amb un acompanyant encara que no forme part del col·lectiu.

Què és Alumni Comparteix?
Alumni Comparteix és una iniciativa que requereix la implicació dels seus membres. Acull xarrades, tallers, classes magistrals, cursets, etcètera, proposats i impartits pels mateixos socis. Totes les activitats estan dirigides als membres del col·lectiu i la participació en totes aquestes és gratuïta.

L’objectiu d’aquest projecte és crear sinergies entre les sòcies i els socis i que aquelles persones que ho desitgen puguen compartir la seua experiència en temes claus, aprofitant el vincle que uneix els membres com a antics alumnes i amics de la Universitat de València per a seguir creixent personalment i professionalment.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 27 de Març de 2018