Estàs a: > > La Universitat de València i Harvard analitzen la crisi actual de confiança

La Universitat de València i Harvard analitzen la crisi actual de confiança

Fotograma de la intervenció de Manuel Guillén

Fotograma de la intervenció de Manuel Guillén

La Universitat de Harvard ha publicat en el seu canal de YouTube el Primer Col·loqui Internacional IECO-RCC organitzat a Cambridge (EUA) per iniciativa de Manuel Guillén, professor del Departament de Direcció d’Empreses Juan José Renau Piqueras i director de la Càtedra Internacional IECO-UNESCO en Direcció, Govern, Confiança i Alteritat, adscrita a la Universitat de València.

La Universitat de Harvard ha publicat en el seu canal de YouTube el Primer Col·loqui Internacional IECO-RCC organitzat a Cambridge (Estats Units) el passat mes d’abril per iniciativa de Manuel Guillén, professor del Departament de Direcció d’Empreses Juan José Renau Piqueras i director de la Càtedra Internacional IECO-UNESCO en Direcció, Govern, Confiança i Alteritat, adscrita a la Universitat de València.

El col·loqui va tindre per títol ‘Construint confiança en les organitzacions: el paper de l’ètica, els valors i la dignitat’. En ell van intervindre com a ponents William English, del Centre per a l’Ètica Edmond J. Safra Center de la Universitat de Harvard; Donna Hicks, del Centre per a Assumptes Internacionals Weatherhead de la Universitat de Harvard; Mary Gentile, del Programa Giving Voice to Values del Babson College, i Robert McNulty, del Centre per a l’Ètica Empresarial de la Universitat de Bentley; i el professor Guillén, de la Universitat de València. Al seminari va assistir una vintena de directius i acadèmics de l’àrea de Boston.

El debat es va vertebrar entorn de la pregunta de per què és tan difícil aconseguir la confiança en les organitzacions. Per al professor Guillén, la confiança té a veure bàsicament amb l’ètica, atés que es tracta d’una acció humana lliure: “En confiar ens fem vulnerables davant l’altre, i açò comporta un judici sobre la seua competència, la seua intenció i la seua honestedat; la dimensió ètica és, doncs, un aspecte essencial de la lògica de la confiança”, va asseverar. En la seua intervenció el professor de la Universitat de València va reflexionar també sobre com recuperar la confiança quan aquesta es perd en el si d’una organització.

Per la seua banda, William English, de la Universitat de Harvard, va ressaltar en la seua intervenció que les recerques en aquest camp posen en relleu que la confiança en les organitzacions es recolza més en el tracte personal dels membres que en les polítiques implantades en les empreses.

Els participants van analitzar, entre altres aspectes, el paper bàsic de la confiança en la direcció de les organitzacions públiques i privades, les maneres en què la confiança es construeix i es destrueix, la seua relació amb els resultats econòmics i els fonaments ètics que sustenten les relacions de confiança. El públic va tindre un paper molt actiu en la fase de preguntes posterior.

Manuel Guillén ha definit aquesta experiència com “un moment molt especial, en el qual sents l’alegria de veure el nom de la Universitat al costat d’altres institucions de prestigi. Aquest col·loqui ha sigut, sobretot, una oportunitat per a compartir idees i aprendre d’altres col·legues nord-americans amb preocupacions molt similars a les nostres. Va ser també molt enriquidor el debat que va sorgir arran de les preguntes que van fer els participants convidats, gent amb gran experiència en el món de la direcció d’empreses”.

El col·loqui va ser organitzat conjuntament pel RCC (Reial Col·legi Complutense a Harvard), en la seu del qual va tindre lloc, i per l’IECO (Institut per a l’Ètica en la Comunicació i les Organitzacions). Aquest Institut, dirigit pel professor Guillén, pretén contribuir a una revitalització del pensament ètic en la societat, particularment en l’àmbit professional. El seu objectiu és ampliar el coneixement i promoure el pensament crític sobre el paper de l’ètica en l’administració, direcció i comunicació en les organitzacions, a través de la recerca, la formació i l’assessorament. L’IECO col·labora amb universitats i altres centres de recerca compromesos amb la promoció de l’ètica en el comportament humà.

El col·loqui pot seguir-se íntegrament fent CLIC ACÍ

Data d'actualització: 3 de Juny de 2013

Aquesta web utilitza cookies amb una finalitat estadística i per a facilitar la seua navegació Més informació

Aceptar / Acceptar