Estàs a: > > ASSAIG posa en escena l´espectacle teatral ´Abelles´, una àcida reflexió sobre la crisi econòmica

Obra de teatre Abelles

ASSAIG ha estrenat, a la Sala Matilde Salvador de La Nau, el seu nou muntatge ‘Abelles’. Dirigit per Pep Sanchis i amb dramatúrgia de Las Federicas (Sonia Alejo, Mafalda Bellido, Robert March, Jacobo Julio, Frederic López, Guada Sáez i Carmen Valera), ‘Abelles’ és un espectacle contemporani, que parla de la situació actual de crisi.

“Volem mostrar com les persones, de totes les edats, estan cremant-se, estan fartes d’una situació insostenible que ens han venut com una crisi, però que en realitat és un robatori dels nostres drets”, explica Sanchis.

‘Abelles’ il·lustra la vida de les persones davant d’una situació com l’actual, però tot i que hi ha un suïcidi a escena, l’espectacle, puntualitza el seu director, “no és un drama, ni una tragèdia”, sinó que convida a la reflexió amb un somriure. “És també un espectacle que parla del coratge i de l’alegria de la vida malgrat tot, perquè com a poble podem desafiar l’ordre existent i hem de lluitar sempre per les nostres il·lusions”.

Un menjador social en un subterrani i un pis d’estudiants són els escenaris a on els huit personatges recreen l’atmosfera actual. L’espectacle combina audiovisuals i música de Tono Berti. I respecte al títol triat, ‘Abelles’, és un sinònim d’un món que està en extinció. Elles, les abelles, són les que produeixen l’aliment, pol·linitzant les flors, però la industrialització, els pesticides, estan acabant amb les abelles, en definitiva, amb la vida.

Més de vints anys del Grup de Teatre de la Universitat
Al llarg de més de vint anys de trajectòria (1990) d’ASSAIG, més de mil estudiants de la Universitat de València han passat pels tallers i espectacles. Aquests tallers serveixen per triar els actors i les actrius que formaran part del repartiment de cada muntatge. Durant aquest temps, ASSAIG (Grup de Teatre de la Universitat de València), dirigit per Pep Sanchis, ha representat una vintena de muntatges diferents i ha guanyat diferents premis, entre els quals destaca el Premi de Teatre Vila de Mislata.

Aquestes històries les han escrites autors rellevants en la nostra literatura, tant clàssics (Joanot Martorell, Joan Timoneda, William Shakespeare o Tirso de Molina) com contemporanis (Max Aub, Joan Brossa, Sergi Belbel, Yukio Mishima, Francesc Pereira, Quim Monzó, Carles Pons, Rodolf i Josep Lluís Sirera, Juli Disla, Jorge Picó, Arturo Sánchez, Xavier Puchades, Patricia Pardo, Javier Sahuquillo i Laura Núñez, Anna Marí, etcètera).

Data d'actualització: 10 de Setembre de 2013