Estàs a: > > La Universitat lliura la seua Medalla a la Societat Filharmònica

La Universitat lliura la seua Medalla a la Societat Filharmònica

Palau de la Música de València

La Universitat de València ha lliurat la seua Medalla a la Societat Filharmònica de València. L’acte solemne va incloure un concert extraordinari, dins de la programació de la Societat Filharmònica, en el qual van intervindre l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València i el pianista Sergio Sapena, dirigits per Hilari García. La sessió va tindre lloc al Palau de la Música. Durant el concert s’interpretaren obres de Xostakóvitx i Stravinsky.

La Societat Filharmònica de València va ser fundada l’any 1912 amb el propòsit de presentar una programació estable de concerts a la ciutat de València. Al llarg dels anys, la Societat ha preservat l’esperit inicial i ha comptat amb una impressionant col·laboració d’agrupacions artístiques, orquestres simfòniques i nòmina d’artistes, entre els quals destaquen Artur Rubinstein; Vladimir Horowitz; George Piatigorsky; l’Orquestra Filharmònica de Berlín, sota la batuta de Clemens Krauss; Montserrat Caballé; Renata Scotto; Ileana Cotrubas; Samuel Ramey; Hermann Prey; Marilyn Horne; Victòria dels Àngels; Christa Ludwig; Frederica von Stade; Ofelia Sala; Ivo Pogorelich; Joaquín Achúcarro; Daniel Barenboim, i Katrin Scholz, entre molts altres.

Durant cent anys, la Societat ha estat la plataforma per al llançament de nous intèrprets valencians, com José Iturbi.

Data d'actualització: 28 de Maig de 2013