Estàs a: > > I Premi Manuel Castillo per a estudis i reportatges sobre la pau i la cooperació al desenvolupament

cartell Manuel Castillo

La Universitat de València premiarà la millor monografia d’investigació i el millor reportatge periodístic amb 5.000 i 3.500 euros, respectivament

El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València ha creat el I Premi Manuel Castillo. Amb aquest guardó, l'entitat universitària dedicada a impulsar la cooperació al desenvolupament premiarà la millor monografia d'investigació i el millor treball periodístic publicats cada any. A més, mitjançant la creació d'aquest premi, el Patronat Sud-Nord ret homenatge a Manuel Castillo, professor i periodista republicà gràcies al llegat del qual la Universitat de València va po engegar el Patronat Sud-Nord.

El premi, que pretén estimular la recerca acadèmica i periodística en l'àmbit de la cooperació i el desenvolupament humà, i també difondre'n els resultats en la societat, preveu dues categories: millor monografia d'investigació, dotat amb 5.000 euros, i millor reportatge periodístic, amb 3.500 euros.

Els treballs publicats que es presenten a la convocatòria poden ser de caràcter teòric, experimental o aplicat, i han de tractar sobre qualsevol faceta del desenvolupament humà i la pau, segons els postulats del Programa de Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD) i la UNESCO.

Joaquín Azagra, president del Patronat Sud-Nord, puntualitza que amb aquest premi "volem reconèixer tots aquells treballs que tracten sobre el desenvolupament humà, entès com un procés de canvi i de progrés (social, econòmic, polític, cultural...), com la manera d'eixamplar les capacitats de les persones en un entorn lliure, digne i saludable, on les persones puguen accedir en igualtat d'oportunitats a l'educació, al benestar i als recursos necessaris".

En el cas de les monografies, hi poden concórrer tots aquells autors que pertanyen a qualsevol de les universitats valencianes. Pel que fa al reportatge periodístic, ha d'haver estat emès per algun dels mitjans de comunicació amb redacció i edició valencianes i/o emès per algun periodista valencià en mitjans de comunicació nacionals o internacionals. Els autors, els departaments, els instituts o les unitats docents universitaris i les associacions hi poden presentar candidatura fins al proper 15 de setembre. En tots els casos, els treballs presentats han d'haver estat publicats, editats i/o emesos durant un any natural (del 15 de setembre de 2008 al 15 de setembre de 2009) en qualsevol de les llengües oficials a la Comunitat Valenciana, en anglès o en francès.

Més informació sobre les bases del premi: www.uv.es/premimanuelcastillo

Data d'actualització: 29 de Juliol de 2009