Estàs a: > > La Tenda posa en marxa la iniciativa ‘Consum Responsable’

La Tenda posa en marxa la iniciativa ‘Consum Responsable’

Campanya Consum Responsable

Coincidint amb la Setmana pel Comerç Just, La Tenda, mitjançant el Voluntariat Ambiental-Campus Sostenible, posa en marxa la iniciativa ‘Consum Responsable’ amb l’objectiu de promoure el consum responsable entre la comunitat universitària. Ha creat un portal web (www.fundaciouv.es/responsable) i ha encetat un programa de punts bescanviables per xecs i regals. A més, obsequiarà les compres abans del 31 de maig amb un llapis.

Coincidint amb la II Setmana Universitària pel Comerç Just, la Universitat de València posa en marxa la iniciativa ‘Consum Responsable’, impulsada per La Tenda, mitjançant el Voluntariat Ambiental-Campus Sostenible, amb l’objectiu de promoure i consolidar el consum responsable entre la comunitat universitària. Així, s’ha creat un portal web (www.fundaciouv.es/responsable) amb solucions per a aplicar aquests criteris al consum quotidià i ha encetat un programa de punts bescanviables per xecs i regals. A més, La Tenda obsequiarà els seus usuaris amb un llapis per les compres realitzades abans del 31 de maig.

El model de consum actual es basa en l’ús insostenible dels recursos humans i naturals. El conjunt de la societat, per contra, pot participar en un altre sistema de consum que promoga un nou model més sostenible que valore els conceptes d’agricultura biològica, comerç just, desenvolupament sostenible, empremta ecològica, impacte ambiental, recursos no renovables i responsabilitat social corporativa, així com les pràctiques respectuoses amb el medi ambient i els drets socials.

El consum responsable es fonamenta en aquests criteris, que promou La Tenda de la Universitat incorporant, des de fa temps, productes que respecten aquests valors i uns altres com ara l’ecologia, la solidaritat, la proximitat i la sostenibilitat.

Des d’ara, i amb motiu de la celebració de la Setmana pel Comerç Just, La Tenda, integrada en la Fundació General de la Universitat de València, enceta una campanya de promoció dels seus productes de consum responsable compartint així la seua experiència a través d’una sèrie de ferramentes que ajuden l’usuari a triar i contribuir quotidianament a la sostenibilitat del planeta i de la societat.

Aquestes eines es poden trobar en el portal web informatiu http://www.fundaciouv.es/responsable i el seu ús permet aplicar els criteris de consum responsable al consum quotidià. El bloc ofereix, a més, informació sobre conceptes i recursos de referència, el mapa d’establiments i dispensadores de productes de comerç just a la Universitat i iniciatives d’ONGD.

Punts bescanviables i un llapis de regal
Així mateix, La Tenda de la Universitat ha posat en marxa un nou programa de punts acumulables per la compra de productes que porten el distintiu ‘Consum Responsable’, els quals es podran bescanviar per xecs i regals. Per a participar en aquest programa, cal registrar-se ACÍ.

A més, La Tenda regala per cada compra realitzada abans del pròxim 31 de maig (inclosos els productes de ‘Consum Responsable’) un llapis de la marca Staedler fabricat amb fusta procedent d’explotacions sostenibles –certificat PEFC– (promoció vàlida fins a esgotar existències).

En InfoUniversitat, el periòdic digital de la Universitat de València, es pot llegir un reportatge amb una extensa galeria fotogràfica sobre la II Setmana Universitària pel Comerç Just i la iniciativa ´Consum Responsable´.

Data d'actualització: 17 de Maig de 2013