Estàs a: > > XIX Jornades ‘Immigració, Diversitat i Democràcia’

XIX Jornades ‘Immigració, Diversitat i Democràcia’

Imatge del cartell de les Jornades sobre Immigració

El Col·legi Major Rector Peset ha sigut l’escenari de la dinovena edició de les jornades de debat amb la universitat ‘Immigració, Diversitat i Democràcia’, que s´ha celebrat del 14 al 16 de maig. Aquesta trobado ha estat organitzada per la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants, el Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València i la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament d’aquesta institució acadèmica.

El Col·legi Major Rector Peset ha sigut l’escenari de la dinovena edició de les jornades de debat amb la universitat ‘Immigració, Diversitat i Democràcia’, que s´ha celebrat del 14 al 16 de maig. Aquesta trobada ha estat organitzada per la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants, el Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València i la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament d’aquesta institució acadèmica.

L’objectiu és posar anualment a debat els temes més rellevants que afecten a la situació d’immigrants des de la reflexió entre professors i experts en la matèria que es tracta, el teixit social que dóna suport a les persones immigrants i les mateixes persones que es veuen afectades per les polítiques públiques sobre estrangeria.

L’acte inaugural, dimarts, 14 de maig, va anar a càrrec del president executiu del Patronat Sud-Nord, Guillermo Palao, qui també va moderar, a continuació, la intervenció de Javier de Lucas, catedràtic de Filosofia del Dret i Filosofia Política de l’Institut de Drets Humans de la Universitat de València. De Lucas va impartir la conferència d’obertura de les jornades titulada ‘Les polítiques d’immigració en temps de vaques flaques. Dels drets a l’almoina?’.

La jornada de dimecres, 15 de maig, va estar centrada en temes del Sud i drets humans. La ponència, titulada ‘FronteraSud i Drets Humans’, va ser impartida pel professor José Palazón Osma, diplomat en Ciències Empresarials i Graduat Social. Aquesta intervenció va estar presentada i moderada per Xavi Torregrosa, membre de Valencia Acoge.

Dijous, 16 de maig, el professor Juan Torres López, catedràtic d’Economia Aplicada de la Universitat de Sevilla, va parlar sobre ‘Retalls socials i població immigrant’. Aquesta darrera jornada va ser presentada per Victoria Porras Fernández, de la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants de València. A aquesta Mesa pertany també Txema Toribio Sahuquillo, qui s’encarregà de cloure l’encontre en un acte que se celebrà tot seguit de la conferència de Torres López.

Aquestes jornades han comptat amb la col·laboració del Col·legi Major Rector Peset.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 17 de Maig de 2013