Estàs a: > > La Universitat, pionera en la creació d’una plataforma de ´crowdfunding´ per a emprenedors universitaris

Esq a dreta, Vicent González Romà, Rosa Marín, Glòria Berenguer i Cristóbal Suria

La Universitat de València ha presentat aquest dimarts la plataforma Uniempren, una ferramenta de ´crowdfunding´ (micromecenatge) dirigida a emprenedors universitaris. Es tracta d’una iniciativa pionera en el context de les universitats espanyoles que té per objectiu oferir ajuda als estudiants i titulats universitaris per aconseguir finançament que els permeta impulsar el seu projecte empresarial o social.

“Uniempren es defineix com un punt de trobada virtual entre mecenes i emprenedors universitaris per a promoure i incentivar l’autocupació a través de l’emprenedoria”, ha assenyalat la coordinadora del projecte, Glòria Berenguer.

L’exclusivitat d’aquesta iniciativa té una altra vessant: és la primera plataforma que conjumina micromecenatge, cerca d’inversors potencials per a grans projectes empresarials sorgits dels entorns científics i investigadors universitaris, cerca de socis per a completar equips humans de treball, així com de col·laboracions no monetàries. “Al seu torn, Uniempren funciona com a mecenes d’altres projectes” i ofereix, a través de l’OPAL, l’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral integrat en la Fundació General de la Universitat de València, “informació i assessorament a les persones emprenedores mitjançant tutorials web”, segons ha indicat Berenguer.

Uniempren ha nascut al si de la Universitat de València però és una plataforma oberta a tot el sistema universitari espanyol, de manera que qualsevol estudiant o titulat de qualsevol de les universitats espanyoles pot introduir el seu projecte en aquesta plataforma. “Ens hem posat en contacte amb els serveis d’ocupació i emprenedoria de diverses universitats espanyoles amb el suport de les quals comptem per a assessorar a aquests usuaris”, ha anunciat la coordinadora.

Com utilitzar Uniempren
Uniempren és una plataforma web (www.uniempren.es) que consta de dues parts diferenciades: una pública merament informativa on es troben els projectes actius en eixe moment, un bloc i una sèrie de preguntes freqüents; i una privada on l’emprenedor s’haurà de donar d’alta per a iniciar el procés de publicació de la seua iniciativa, la qual passarà per dues fases abans d’obtindre l’accés al finançament. Els projectes romandran actius en la plataforma durant un termini de quaranta dies.

Per accedir a Uniempren cal complir dos requisits: ser estudiant o titulat d’una universitat espanyola o bé estar recolzat per alguna d’aquestes i posseir una idea de negoci que puga ser plasmada en un projecte. La persona emprenedora haurà de realitzar una contraprestació una vegada aconseguit el servei sol·licitat.

“Aquesta plataforma va nàixer a partir de la idea de que entre molts podem construir un projecte important. Això és Uniempren”, ha afirmat Berenguer.

L’acte de presentació, celebrat al Saló d’Actes de l’edifici de Rectorat de la Universitat de València, ha estat presidit per la vicerectora de Postgrau, Rosa Marín, i ha comptat amb la participació del director de l’OPAL, Vicent González Romà, i la presència de Cristóbal Suria, en representació de la Fundació General de la Universitat.

Per a la vicerectora, Uniempren “té moltíssimes possibilitats per a donar lloc a interessants projectes empresarials i idees que es puguen inserir dins dels plans de recerca de la Universitat”. També ha remarcat el fet que la plataforma estiga oberta a altres institucions acadèmiques. “És una forma d’estrènyer llaços entre el sistema universitari i l’entramat laboral de la Comunitat Valenciana”, ha dit. Rosa Marín s’ha referit a la plataforma Uniempren com una iniciativa “importantíssima”, degut al moment de crisi actual, ja que “permet obrir altres portes a les quals es poden adreçar els nostres estudiants per a impulsar els seus projectes”.

Vicent González Romà, per la seua banda, ha qualificat Uniempren com “una ferramenta innovadora per a donar una eixida als estudiants i titulats que volen encetar un projecte empresarial”. “Són dos els valors que orienten l’acció de l’OPAL: la millora contínua i l’orientació laboral als seus usuaris, i per a açò hem d’innovar amb iniciatives com Uniempren, per exemple”, ha asseverat el director de l’Observatori, servei encarregat de desenvolupar, posar en marxa i gestionar la plataforma, amb el suport del Ministeri d’Educació, dins el marc del programa d’Atenció Integral i Ocupabilitat dels Estudiants Universitaris.

Uniempren també contempla la introducció de projectes investigadors per al micromecenatge, així com altres idees que desenvoluparà en un futur pròxim.

Podeu veure un vídeo informatiu realitzat per Mediauni fent CLIC ACÍ.

Recorda que pots accedir a la plataforma en el web www.uniempren.es i, per a posar-te en contacte amb els seus tècnics, has de cridar al telèfon 96 162 59 01 / 02 o enviar un correu electrònic a l’adreça info@uniempren.es

Data d'actualització: 25 d'Abril de 2013