Estàs a: > > Professionals del periodisme analitzen a la Universitat les formes de comunicar el Sud

Càtedra UNESCO 2012

Davall el títol ‘Periodisme i Cooperació: el Sud als mitjans de comunicació’, la Plataforma 2015ymás i la Universitat de València, a través del Patronat Sud-Nord i la Càtedra UNESCO d’Estudis sobre el Desenvolupament, han organitzat unes jornades de debat que es clausuren el pròxim 30 d’abril al Col·legi Major Rector Peset amb una taula redona sobre periodisme i compromís, a càrrec dels periodistes Lola Huete i Juan Carlos de la Cal.

Un centenar de periodistes i comunicadors s’han inscrit en aquestes jornades, les quals formen part d’una sèrie d’activitats i tallers de reflexió duts a terme per ambdues entitats dins del marc del procés de diàleg per a l’enfortiment de la cooperació valenciana, amb la finalitat de millorar la seua qualitat, que va arrancar el passat mes de febrer i que es perllongarà fins a juny.

Al llarg d’aquestes jornades, s´han debatut qüestions com ara el tractament informatiu dels països del Sud o com optimitzar el treball de les ONGD per millorar la informació sobre la relació entre el Nord i el Sud. A més, dijous, 18 d’abril, a les 19 hores, es va celebrar una conferència oberta al públic, a càrrec del periodista i escriptor Ramón Lobo, sobre ‘El Sud als mitjans de comunicació’.

Les jornades són impartides per professionals de la comunicació com ara Ramón Lobo, periodista expert en zones de conflicte. Lobo va ser corresponsal de guerra del diari El País i en l’actualitat col·labora amb El Periódico. També hi participaran Montserrat Boix, periodista d’Internacional dels Serveis Informatius de TVE i fundadora de Mujeres en Red; Lola Huete, coordinadora dels blocs del País Digital i fundadora del bloc ‘África no es un país’; i Juan Carlos de la Cal, cofundador de Gea Photoworks, grup multidisciplinar de reconeguts professionals, integrat per cineastes, periodistes, fotoperiodistes i guionistes, que treballen les realitats del Sud.

El procés de diàleg per a l’enfortiment de la cooperació al desenvolupament ha estat concebut com un espai de reflexió i proposta col·lectiva amb la finalitat de millorar la planificació, la rendició de comptes i la comunicació social realitzada des de les entitats locals valencianes, i s’incardina en la revisió analítica que, sobre la cooperació a les administracions públiques valencianes, van presentar els investigadors Juan José Iborra i Guillermo Santander en 2012.

Col·laboren en aquest projecte, que compta amb el cofinançament del Ministeri d’Afers Exteriors i de Cooperació, l’Institut Interuniversitari de Desenvolupament Local (IIDL) de la Universitat de València, el Grup d’Estudis en Desenvolupament, Cooperació i Ètica (GEDCE), la Unió de Periodistes Valencians, la Coordinadora Valenciana d’ONGD, el Col·legi Major Rector Peset i les universitats Jaume I de Castelló i Politècnica de València.

Data d'actualització: 30 d'Abril de 2013