Estàs a: > > La Nau exposa el resultat d’uns tallers d’innovació sociocultural amb xiquets

La Nau exposa el resultat d’uns tallers d’innovació sociocultural amb xiquets

Una de les fotografies que es mostren en la Sala Oberta.

El Centre Cultural La Nau de la Universitat de València va inaugurar, el passat 15 de gener, l’exposició ‘Projeccions infantils. Tallers d’experiència estètica’, on es mostraven part dels resultats del programa d’intervenció sociocultural ‘Art i Ment’. L’exposició es pogué visitar a la Sala Oberta fins al 28 de gener.

El projecte ‘Art i Ment’ es va iniciar en gener de 2017 dins de la programació ‘Nau Social’ del Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València, que té com a finalitat promoure accions per a grups vulnerables i reduir la desigualtat social a través de la cultura.

En concret, la primera edició del programa ‘Art i Ment’ s’ha destinat a famílies amb xiquets de 10 a 12 anys -just en l’etapa prèvia a l’adolescència-, per millorar a través de l’art aspectes com l’autoestima, l’expressió, el control emocional, l’assertivitat, i les relacions socials i familiars d’aquest col·lectiu.

En total, han participat 23 xiquets i xiquetes susceptibles a millorar aquests aspectes, i els resultats de la primera edició han sigut positius, ja que després de les 12 sessions psicoeducatives i artístiques realitzades al llarg de quatre mesos, s’han pogut observar millores en la conducta de tots ells. Tant els tallers com les conferències dirigides als pares i mares dels participants han sigut gratuïts.

El que es mostra en l’exposició és el treball realitzat durant aquests mesos, que ha estat coordinat per la terapeuta Alicia Costa, i que ha comptat, entre altres, amb les aportacions del grafiter valencià Luce i l’il·lustrador Mauro. L’exposició es complementa amb imatges dels tallers realitzades pel fotoperiodista Miguel Lorenzo.

Els estudiants han participat en el programa després de ser seleccionats per les direccions dels centres i responsables dels gabinets psicològics dels col·legis públics Cervantes, Dr. Oloriz, Marqués del Turia, Mestalla i Nostra Senyora dels Desemparats.

Aquest projecte universitari, que ha comptat amb el suport de la Fundació General de la Universitat de València, ha sigut possible gràcies al finançament de Caixa Popular i les aportacions de l’IVAJ-Generació Jove i de les fundacions Per Amor a l’Art i Antonia Mir. A més, ha col·laborat el Màster Oficial en Recerca i Tractament de Patologies associades en Drogodependències de la Universitat de València.

En 2018, el focus en les joves víctimes de la violència de gènere
Després de l’experiència de l’any passat, l’edició de 2018 arranca amb el focus dirigit a les joves víctimes de violència de gènere. Els tallers, que s’iniciaren el 16 de gener al Centre Cultural La Nau, se celebren els dimarts de 15 a 17 hores i tracten de millorar aspectes com l’autoestima i l’assertivitat de les participants mitjançant l’experiència estètica. En els pròxims mesos es duran a terme tallers que treballaran aquests aspectes a través de la música i les arts plàstiques.

La inscripció és gratuïta i pot realitzar-se mitjançant aquest formulari. Aquesta edició compta amb el patrocini de la Fundació Juan José Castellano Comenge.

Data d'actualització: 12 de Febrer de 2018