Estàs a: > > La formació Harmonie ensemble, en concert al Jardí Botànic de la Universitat aquest diumenge

Imatge del programa dels Concerts Hivern 2018.

La programació musical d’hivern de la Universitat de València començà en gener a La Nau, un dels diversos espais universitaris on se celebren els 18 concerts i les tres conferències programades fins a març. Aquest diumenge, dia 18, la formació Harmonie ensemble actuarà al Jardí Botànic, a les 12 hores.

El grup interpretarà, sota la direcció de Pascual Cabanes Fabra, autors com ara Saint-Saëns, Gounod i Albéniz, entre uns altres.

La programació de l´Aula de Música consta de concerts de cambra que intenten acostar la música tant a la comunitat universitària com a la societat en general. L’entrada és lliure i limitada a la capacitat de la sala.

Tots els concerts del cicle d’hivern són per la vesprada, excepte el de diumenge 18 de febrer, a càrrec de la formació Harmonie Ensemble, sota la direcció de Pascual Cabanes Fabra, que tindrà lloc a l’Auditori Joan Plaça del Jardí Botànic de la Universitat de València a les 12 hores.

Els programes d’aquests concerts tracten de seguir una línia de suport a la música valenciana i recuperen compositors del nostre àmbit, però també les figures clau de la història de la música.

Així mateix, la programació d’enguany reprén la iniciativa ‘Paraules al Concert’, que inclou una conferència cada mes a la Capella de la Sapiència de La Nau (19 hores) dins del cicle ‘Música a la Capella’. Amb aquestes conferències-concerts, dirigides a tots els públics, es pretén aprofundir en el coneixement sobre moviments, composicions i autors, i els seus contextos de desenvolupament.

La primera conferència, el dia 10 de gener, anà a càrrec de María Ángeles Zapata, titulada ‘Veus de dones. Compositores entre murs’; la segona, el dia 7 de febrer, abordà el context musical de l’època de Goya amb la intervenció del doctor José Miguel Sanz; i, finalment, el dia 7 de març, Josep Ramon Gil-Tàrrega clourà el cicle amb la ponència ‘La composició per a cor al segle XXI’.

Tota aquesta programació compta amb la col·laboració i el suport de la Fundació General de la Universitat de València, la Unitat d’Igualtat de la Universitat, l’Institut Valencià de Cultura, el Centre Cultural La Nau, el Col·legi Major Rector Peset i el Jardí Botànic de la Universitat de València.

Programació completa

Data d'actualització: 16 de Febrer de 2018