Estàs a: > > Expertes i experts debaten sobre la violència de gènere cap a les dones amb discapacitat

Circuit de sensibilització en la Facultat de Ciències Socials

La Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València va acollir, el passat 30 de novembre, la taula redona ‘Violència de gènere: dona amb discapacitat’, organitzada amb la col·laboració del Comité Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat de la Comunitat Valenciana (CERMICV), dins de les Jornades de la Universitat per la Integració.

Aquestes jornades tenen lloc cada any com a iniciativa de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, inscrita en la Fundació General de la Universitat de València, amb motiu del Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat proclamat per les Nacions Unides el 3 de desembre.

El programa de dijous, a més del debat entre expertes i experts sobre violència cap a la dona amb discapacitat, incloïa la celebració del II Col·loqui ‘Vocació inclusiva: activitat física i esport a la UV’, que comptà amb la participació del Servei d’Educació Física i Esports, i la Càtedra Divina Pastora d’Esport Adaptat de la Universitat de València (CDPDAUV). L’acte va tindre lloc a la Facultat de Geografia i Història, i el programa detallat es pot consultar en aquest enllaç.

Un taller de Llengua de Signes també ocupà la jornada, pel matí i per la vesprada, a les facultats de Magisteri i de Psicologia.

L´1 de desembre, van cloure les jornades dues taules redones a les facultats de Psicologia i de Logopèdia sobre eixides laborals d´aquestes titulacions. Tornaren els tallers de Llengua de Signes, també a aquestes facultats.

La Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat i la Fundació General de la Universitat de València organitzaren aquestes jornades, del 27 de novembre a l’1 de desembre, amb la col·laboració de les facultats de Dret, Magisteri, Ciències Socials, Geografia i Història, i Psicologia, la Fundació Lluís Alcanyís i el Servei d’Educació Física i Esports.

La Universitat de València és la institució acadèmica espanyola, de caràcter presencial, amb major nombre d’estudiantes i estudiants amb diversitat funcional matriculats. En el curs actual, s’han gestionat vora 1.100 matrícules.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 4 de Desembre de 2017