Estàs a: > > La Universitat de València acull la XIV Mostra de Teatre Universitari de la Xarxa Vives

Sentiments. GTUV

Més de 170 actors de 13 universitats participaran en aquesta marató teatral

La Universitat de València acull la XIV Mostra de Teatre Universitari de la Xarxa Vives d'Universitats. Entre els dies 4 i 8 de maig, La Nau, l'edifici històric de la Universitat (sala Matilde Salvador, Claustre i sala Thesaurus), és l'escenari d'aquesta marató teatral, clar exemple del treball conjunt per un marc cultural comú de les 20 universitats que componen la Xarxa Vives.

La XIV Mostra de Teatre va ser presentada en roda de premsa a La Nau per Rafael Gil, vicerector de Cultura de la Universitat de València; Margarita Porcar, presidenta de la Comissió d'Activitats Culturals de la Xarxa Vives d'Universitats; Ferran Grau, director de l'Aula de Teatre de la Universitat de València i Pep Sanchis, director d'ASSAIG, Grup de Teatre de la Universitat de València.

Els responsables acadèmics varen destacar la doble finalitat d'aquesta trobada teatral que reunirà enguany més de 170 actors, 13 muntatges teatrals, diverses lectures dramatitzades i debats sobre la situació actual del teatre. D'una banda, la col·laboració interuniversitària en activitats culturals, i de l'altra, la projecció i servei conjunt que les universitat presten a la societat a través d'activitats, com ara la d'aquesta mostra teatral. L'accés als espectacles és lliure i gratuït.

"Fer una mostra és un repte important", ha indicat Rafael Gil, "perquè implica reunir grups de teatre de diferents universitats, però és important per fomentar la difusió del teatre i també per afavorir la convivència universitària i recuperar obres de la nostra cultura". Aquesta mostra és l'avantsala de tot una sèrie d'activitats que la Universitat de València coordinarà el semestre pròxim, ja que com ha avançat el vicerector la Universitat de València, la institució assumirà la presidència de la Xarxa Vives.

Tot seguit, Margarita Porcar, presidenta de la Comissió d'Activitats Culturals de la Xarxa Vives d'Universitats i vicerectora de Cultura de la Universitat Jaume I, va referir-se a la Mostra de Teatre com "l'activitat cultural d'intercanvi més important entre totes les que es programen a la Xarxa Vives" i ha invitat la societat a assistir a tots els espectacles perquè a més de ser d'accés lliure són de gran qualitat. I és que de les aules teatrals universitàries ("Quasi totes les universitats tenen aula de teatre. De fet la Jaume I la va crear l'any següent de la seua creació") han eixit alguns dels grups professionals de l'escena actual.

Una marató de teatre heterogeni i d'accés gratuït

El programa es caracteritza per la seua gran heterogeneïtat, segons va explicar el director de l'Aula de Teatre, Ferran Grau. Durant la setmana, els espectadors podran gaudir d'obres d'autors clàssics, contemporanis i d'altres basades en les improvisacions dels actors. Entre els espectacles programats destaquen diverses versions del Hamlet, de William Shakespeare (En Robert i en Sidru fan Hamlet, a càrrec de la Universitat de Girona, i Looking for Hamlet, de la Universitat Politècnica de Catalunya); lectures dramatitzades del Tirant lo Blanc i de l'Espill i col·loquis al voltant de la recerca i innovació teatral. Grau opina que el teatre es "consubstancial a la universitat, perquè té un caràcter formatiu, moltes vegades sense ésser conscient, a més de po experimentar altres coses".

ASSAIG (Grup de Teatre de la Universitat de Valèn
Data d'actualització: 13 de Maig de 2009