Estàs a: > > La música de Grieg i Stravinsky, amb l’Orquestra Filharmònica de la Universitat, a Ontinyent

Orquestra Filharmònica

El Teatre Echegaray d’Ontinyent ha sigut l’escenari dissabte, 9 de març, del concert de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, organitzat per la Fundació Campus Ontinyent. La formació musical ha interpretat un concert dividit en dues parts dedicades als compositors Edvard Grieg, amb l´obra ´Peer Gynt´, i Ígol Stravinsky, amb el ballet ´La consagració de la primavera´.

El programa del concert que ha oferit l’orquestra dirigida per Hilari Garcia ha estat dividit en dues parts. En la primera, la Filharmònica de la Universitat de València ha interpretat les suites 1 i 2 corresponents a la música d’escena creada pel compositor noruec Edvard Grieg el 1874 per a l’obra teatral ´Peer Gynt´, del dramaturg Henric Ibsen. Aquesta peça, per tant, incorpora característiques de música programàtica, ballet i òpera sense ser cap d’aquests gèneres, sinó que fa les funcions de banda sonora d’una pel·lícula per a facilitar la narració de l’obra de teatre. L’obra d’Ibsen respon al gènere fantàstic i està protagonitzada per un antiheroi que en l’últim moment és redimit per l’amor: Peer Gynt era el jove més farsant d’un poble de Noruega que ni treballava ni seguia les normes, i enamorava totes les xiques.

La segona part de l’espectacle ha estat dedicada al compositor i director d’orquestra rus Ígor Stravinsky. L’Orquestra Filharmònica de la Universitat ha interpretat el ballet ´La consagració de la primavera´ (Le Sacre du Printemps), l’estrena del qual va tindre lloc al Theatre des Champs-Elyseés de París l’any 1913. Aquest ballet va ser un encàrrec de l’empresari Serge Diaghilev, director dels Ballets Russos. Per a la composició d’aquesta obra, Stravinski es va inspirar en un arcaic ritus pagà: la convocació del déu de la primavera per part d’una donzella mitjançant una dansa frenètica, fins la mort, mentre és observada per un consell de savis ancians de la tribu.

´La consagració de la primavera´ d’Stravinsky mostra una clara evolució en el llenguatge musical del compositor, caracteritzada per una salvatge dissonància polifònica. Ací, el músic explora tots els recursos instrumentals i acústics al seu abast: violentes percussions, agressius vents, rítmica sincopada i irregular, etcètera. En l’actualitat, aquesta obra és un dels cims de la música del segle XX, a pesar de l’escàndol que va provocar la seua estrena a principis de segle.

L’ORQUESTRA FILHARMÒNICA I HILARI GARCIA
L’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València va ser creada l’any 1995 amb una plantilla de 80 alumnes. La seua finalitat és, des de llavors, proporcionar una fo

Documents adjunts:
Data d'actualització: 26 de Març de 2013