Estàs a: > > Jordán Galduf sosté que per a eixir de la crisi és necessari passar pel projecte Europa

Fuentes, Boscà, Soler, Jordán Galduf i Moreira

La Facultat d’Economia i el Centre de Documentació Europea de la Fundació General de la Universitat de València han presentat el llibre ‘Europa entre el somni i la realitat’, de Josep Maria Jordán Galduf, on el professor afirma que per a eixir de la crisi actual cal passar pel projecte Europa, una realitat encara incompleta i que requereix del consens i la cooperació de tots els països que la composen.

L’obra de Jordán Galduf, catedràtic d’Economia Aplicada i professor en la Universitat de València, és una reflexió sobre la crisi econòmica i els principals reptes de la Unió Europea que dóna resposta a preguntes com què hi cal fer? o com adreçar els passos cap a una recuperació econòmica i una major esperança de futur? A juí de l’autor, el pessimisme és el fantasma que planeja sobre Europa en l’actualitat i és per això que ell s’enfronta a la problemàtica des d’una perspectiva optimista amb confiança en el futur.

Integrat per una introducció, tres capítols que fan un recorregut cronològic per l’Europa dels anys 2010, 2011 i 2012, i un epíleg, aquest llibre, editat per Saó Editorial, aborda qüestions com ara Europa i la pobresa, la recuperació de l’economia, el model productiu alemany i l’atur, entre molts altres.

L’acte de presentació, que ha tingut lloc al Saló de Graus de la Facultat d’Economia, ha estat presidit pel degà Vicent Soler, a qui han acompanyat Alfonso Moreira, en representació del Centre de Documentació Europea; el director de Saó Editorial, Vicent Boscà; el professor d’Economia Aplicada Víctor Fuentes; i l’autor Josep Maria Jordán Galduf, qui va encapçalar el Centre de Documentació Europea i el Patronat Sud-Nord de la Universitat de València, entre altres càrrecs.

Soler ha definit la darrera obra de Jordán Galduf com “actual i crucial”. “És un llibre de divulgació sobre un tema que a tots ens preocupa, Europa, i que, d’una banda entenguérem com un somni, el gran solucionador del context espanyol i, d’altra, una realitat molt diferent”, ha assenyalat.

Per la seua part, Alfonso Moreira, qui ha qualificat el llibre com un “dietari sobre l’actualitat europea”, ha explicat l’establiment de la línia editorial en torn a Europa per part del Centre de Documentació Europea, el qual ha desenvolupat recentment el projecte Montblanc, el primer manual sobre la Unió per a iPad de descàrrega gratuïta. Així mateix, ha anunciat que el llibre de Jordán Galduf és una de les propostes que el Centre té previstes per a la seua edició electrònica pròximament, que servirà per a qualsevol dispositiu (de lectura o tableta) i serà d’accés gratuït.

‘Europa entre el somni i la realitat’ és un llibre que també està editat per Faximil Edicions Digitals en la seua versió electrònica i que es configura com la primera entrega del segell VLC/Europa per a la publicació de materials relacionats amb el procés d’integració europea.

Data d'actualització: 22 de Març de 2013