Estàs a: > > Estrena de ‘L’Indovina’, l’òpera inèdita de Salvador Giner, recuperada per la Fundació, El Micalet i l’Ajuntament

Escultura a Salvador Giner, a València.

El Palau de la Música es va convertir divendres, 1 de març, en l´escenari de l´òpera ´L´Indovina´ de Salvador Giner. Aquesta estrena absoluta és una producció del Palau de la Música, interpretada per l’Orquestra de València, cor i solistes vocals, i dirigida, en aquesta ocasió, per Cristóbal Soler, anterior director i fundador l´Orquestra Filharmònica.

El Palau de la Música es va convertir divendres, 1 de març, en l’escenari de l’òpera L’Indovina de Salvador Giner (1832-1911). Es tracta d’una estrena absoluta ja que és l’única òpera de Giner que no es va arribar a representar. L’estrena (19:30 hores) és una producció del Palau de la Música, interpretada per l’Orquestra de València, cor i solistes vocals, i dirigida, en aquesta ocasió, per Cristóbal Soler, anterior director i fundador l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València.

Cristóbal Soler va conéixer l’existència d’aquesta peça gràcies al projecte de recuperació del patrimoni musical de Giner situat en la Societat Coral El Micalet que inclou el llegat de partitures i documents del compositor. Aquest projecte, iniciat en 2004, va sorgir com una iniciativa del Micalet, que es va dirigir al Patronat d’Activitats Musicals de la Fundació General de la Universitat de València per constituir un equip científic que realitzara aquest projecte.

Aquest equip va estar dirigit per Vicente Galbis López, musicòleg i professor de la Universitat. Tot el projecte va tindre el patrocini de l’Ajuntament de València. L’Indovina era una de les peces que va eixir a la llum gràcies a aquest projecte d’investigació ja que l’únic exemplar disponible (l’original del compositor) es troba en El Micalet.

Els fruits d’aquest projecte, que va concloure en 2011, han sigut la creació d’un Arxiu Giner en la Societat Coral Micalet (en el qual es troben les seues partitures degudament conservades i catalogades), l’enregistrament d’un CD amb quatre obres no interpretades des de l’estrena i la publicació del catàleg de la seua producció (a càrrec de Vicente Galbis i de l’actual director de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, Hilari Garcia. Cristóbal Soler ha efectuat una edició crítica de la partitura per a l’ocasió i serà publicada per l’ICCMU (Institut Complutense de Ciències Musicals).

Data d'actualització: 8 de Març de 2013
Publicat en: Música, Agenda, Música