Estàs a: > > Rafael Gil participa en la 35 Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires

Rafael Gil participa en la 35 Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires

La Universitat compta amb un estand on presenta els seus fons editorials

El vicerector de Cultura de la Universitat de València i vicepresident executiu de la seua Fundació, Rafael Gil, va estar convidat a la 35 Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires, que es va inaugurar, tot coincidint amb el Dia Internacional del Llibre.

Rafael Gil va participar en dues conferències. La Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires va desenvolupar una variada oferta d'activitats orientades a diferents camps de l'educació. Rafael Gil va participar en una conferència titulada «La educación en valores. La polémica educación cívica y ciudadanía en España». Aquesta conferència s'emmarca en les XIX Jornades Internacionals d'Educació. Unes jornades que s'inscriuen entre una de les múltiples activitats paral·leles, formatives i adreçades als docents d'ensenyaments bàsics, mitjans i superiors d'Argentina i que desenvolupa la Fira del Llibre de Buenos Aires. L'assistència, després de la inscripció prèvia, va ser d'unes 1.000 persones.

La conferència del vicerector va versar sobre la importància que ha adquirit l'educació en valors en el sistema educatiu espanyol, a instàncies del Consell d'Europa, i el desenvolupament i la implantació traumàtica que ha tingut lloc a Espanya al llarg dels dos últims anys. Segons Gil, «el marc legal i el marc territorial han determinat, en gran manera, des de l'estat de les autonomies, una implantació amb diferents percepcions i, sobretot, amb una filosofia completament diferent segons cadascun dels territoris espanyols». Durant la seua intervenció, el vicerector va analitzar les diferents posicions, tant de l'Església com dels diferents grups polítics en matèria d'educació.

Així mateix, va defensar, en un discurs cronològic, la importància d'aquesta matèria en la formació del ciutadà. «L'educació en valors es recull en la nostra Constitució, es promulga des de la Unió Europea i, finalment, ha estat el Tribunal Suprem el que ha hagut d'intervenir per a posar-hi ordre, dictant en contra de l'objecció a l'assignatura», va aclarir el responsable de la Universitat. La intervenció va ser seguida per un nombrós grup de docents, que van preguntar sobre moltes qüestions, sobre el model d'avaluació, l'impacte de la matèria a Espanya i la comparació amb el sistema educatiu a Argentina.

La conferència que el vicerector va impartir no és l'única que va oferir en aquesta Fira Internacional del Llibre d'Argentina. En el marc del XII Congrés de Promoció de la Lectura i el Llibre, va oferir una conferència titulada «El libro y la lectura en la societat del conocimiento».

Totes les activitats culturals (conferències, diàlegs, taules rodones, tallers, etc.) que es desenvolupen en el marc de la Fira del Llibre de Buenos Aires compten amb el suport institucional del Ministeri d'Educació de La Nació, la Direcció General de Cultura i Educació de la Província de Buenos Aires i el Ministeri d'Educació del Govern de la ciutat de Buenos Aires.

La Universitat de València va instal·lar un estand en aquesta important fira llatinoamericana que celebra enguany el seu 35 aniversari (http://www.el-libro.org.ar) on exhibeix bona part dels seus fons editorials que comparteix amb altres universitats espanyoles i llatinoamericanes.

Data d'actualització: 11 de Maig de 2009