Estàs a: > > ´Montblanc, recursos educatius sobre la Unió Europea´ ja es pot descarregar de forma gratuïta en l’iBook Store

José Díaz Lafuente, autor, i Alfonso Moreira, del CDE

El llibre electrònic ´Montblanc, recursos educatius per a l’ensenyament de la Unió Europea´, ja es pot descarregar de forma gratuïta en l´iBook Store. Aquesta publicació, escrita per José Díaz Lafuente, és un producte del Centre de Documentació Europea per a ajudar a professors i alumnes a conéixer el funcionament de les institucions comunitàries i de les polítiques resultants de les seues activitats.

El llibre electrònic Montblanc, recursos educatius per a l'ensenyament de la Unió Europea, ja es pot descarregar de forma gratuïta en l'iBook Store. Aquesta publicació, escrita per José Díaz Lafuente, és un producte del Centre de Documentació Europea de la Fundació General de la Universitat de València elaborat per a ajudar a professors i alumnes a conéixer el funcionament de les institucions comunitàries i de les polítiques resultants de les seues activitats. El seu objectiu principal és el de servir de llibre de text de l'assignatura de la Unió Europea instaurada en el pla d'estudis de l'Ensenyament Secundari de la Comunitat Valenciana.

La publicació consta de 32 temes estructurats en set blocs temàtics per a 298 pàgines, a través dels quals s'estudien els principis i valors de la Unió Europea, la Història d'Europa, el Dret Comunitari, les polítiques de la Unió i les oportunitats d'estudi i ocupació per als joves. En la realització del llibre s'han utilitzat 36 vídeos multilingües, 22 elements multimèdia i quasi cent fotografies per a aconseguir un equilibri òptim entre el text i els recursos visuals en funció de l'aprenentatge. Igualment, s'han inclòs 26 textos seleccionats per a reflexionar, 26 exercicis pràctics per a comentar i 44 preguntes autoavaluadores que permeten al lector el control d'allò aprés en el tema en qüestió. A més, s'ha afegit una cuidada selecció de recursos bibliogràfics o electrònics a manera de bibliografia en cadascun dels blocs temàtics.

Montblanc, recursos educatius per a l'ensenyament de la Unió Europea intenta ser, alhora, una eina didàctica sobre la Unió Europea i servir de manual de referència per a aquelles persones alienes al món educatiu i interessades en el procés d'integració de la Unió Europea. La publicació compta amb un servei diari d'assessorament sobre el seu ús i continguts, gestionat pel Centre de Documentació Europea de la Fundació General de la Universitat de València.

Els plans de l'equip editorial són el llançament de la versió en valencià per a maig de 2013 i la posterior versió per a dispositius Android en octubre de 2013 tant en castellà com en valencià. La seua actualització serà anual i automàtica el mes de febrer de cada any per a aquells usuaris que la tinguen instal·lada en els seus dispositius. Totes les versions del mateix tindran un caràcter gratuït.

La versió 1.0 de Montblanc, presentada el passat mes de gener a la Facultat d'Economia, ha sigut realitzada gràcies a una ajuda del programa Jean Monnet de la Comissió Europea a l'equip dirigit pel catedràtic d'Economia Aplicada de la Universitat de València Cecilio Tamarit Escalona.

Data d'actualització: 25 de Febrer de 2013