Estàs a: > > Finalitzen les primeres Jornades sobre Accessibilitat i Universitat

Finalitzen les primeres Jornades sobre Accessibilitat i Universitat

Assistents a la inauguració de les jornades

Les Jornades sobre Accessibilitat i Universitat, organitzades per la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD) de la Universitat amb la col·laboració de la Fundación Vodafone España, han conclòs aquest dimecres després de tres intensos dies de ponències i taules redones. Han tancat les jornades el director-gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria, i la directora de la UPD, Celeste Asensi.

Les primeres Jornades sobre Accessibilitat i Universitat, organitzades per la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD) de la Universitat de València amb la col·laboració de la Fundación Vodafone España, han conclòs aquest dimecres després de tres intensos dies d´activitats, ponències i taules redones. Han tancat les jornades el director-gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria, i la directora de la UPD, Celeste Asensi.

Totes les activitats han tingut lloc al Saló d’Actes Sanchis Guarner de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació. La presidenta de l’Associació d’Implantats Coclears de la Comunitat Valenciana, Laia Zamora, ha oferit la conferència ‘Les persones sordes i la comunicació’. Després, Elisa Vicedo, logopeda de la Federació d’Associacions per la Integració del Sord en la Comunitat Valenciana, ha reflexionat sobre noves tecnologies com a repte per a les persones sordes.

El professor titular del Departament de Psicologia Evolutiva i de l’Educació de la Universitat de València Antonio Ferrer ha impartit, a continuació, la conferència ‘TIC per a la comunicació en persones amb discapacitat motriu: comunicació augmentativa’. La darrera ponència ha anat a càrrec de Miguel Martín, tècnic de tiflotecnologia i braille de l’ONCE de València, i ha tractat sobre les TIC i les noves formes de comunicació per a cecs i deficients visuals.

Així, l’accessibilitat, la comunicació i les noves tecnologies s’han configurat com els tres eixos centrals al voltant dels quals han girat les huit ponències i la taula redona que ha constat aquesta reunió, inaugurada el passat dilluns per la vicerectora d’Ordenació Acadèmica i Professorat de la Universitat de València, Maria Vicenta Mestre; el degà de la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, Carlos Padilla, i la directora de Projectes Socials de la Fundación Vodafone España, Mar Fernández.

Aquestes primeres Jornades sobre Accessibilitat i Universitat han comptat amb el suport i la col·laboració de diferents entitats dedicades a la integració de les persones amb discapacitat i altres universitats.

Data d'actualització: 5 de Març de 2013