Estàs a: > > L´OPAL i Paterna signen un conveni en matèria de formació i inserció laboral

L´OPAL i Paterna signen un conveni en matèria de formació i inserció laboral

Opal: Lorenzo Agustí i Fco, Tomás

Ambues entitats organitzaran cursos, jornades, investigacions i accions de recerca d´ocupació per als universitaris

L'alcalde de Paterna, Lorenzo Agustí, i el rector de la Universitat de València, Francisco Tomás, han signat un conveni marc de col·laboració entre ambdues administracions. L'objectiu és desenvolupar accions conjuntes en l'àmbit de la inserció laboral, la formació i la investigació. Es tracta del primer conveni d'aquestes característiques que la Universitat de València, a través de l'OPAL (Observatori d'Inserció Professional i Assessorament Laboral), signa amb un ajuntament.

Les accions concretes a desenvolupar entre ambdues entitats es plasmaran a través de convenis específics que sorgiran a través de la comissió que es crearà amb tal propòsit. L'organització conjunta de cursos, jornades, seminaris o conferències sobre temes de mutu interés o el desenvolupament d'investigacions a través d'eines com l'Observatori Socioeconòmic de Paterna i el Servei d'Estudis de la Universitat de l'OPAL són algunes de les possibilitats a desenvolupar en l'àmbit de la formació i investigació.

Pel que fa a la creació d'ocupació, l'Ajuntament de Paterna serà usuari de la borsa de treball de l 'OPAL per a intervenir en la contractació d'estudiants o titulats de la Universitat de València en les empreses dels cinc polígons i parcs empresarials del municipi, amb una especial consiació i preferència per a la contractació de veïns de Paterna.
L'alcalde de Paterna ha agraït al rector de la Universitat de València la possibilitat de signar un conveni que permet obrir noves possibilitats a la formació i contractació d'aturats.

Per la seua banda, Francisco Tomás, ha destacat el gran interés de l'ajuntament per desenvolupar aquest conveni: "Universitat i Ajuntament tenen un gran interés a col·laborar mútuament i ambdós tenim molt que oferir", va resumir el rector.

Futur campus universitari de Paterna
D'altra banda, alcalde i rector han confirmat l'interés mutu a fer de Paterna una ciutat universitària. Fruit del recent protocol de conveni entre Ajuntament i Ministeri de Defensa per al trasllat de l'actual aquarterament Daoiz i Velarde, enclavat en ple nucli urbà de Paterna, s'obri la possibilitat que alguns dels edificis de la caserna siguen utilitzats en un futur com camps universitari.

"Actualment tenim la necessitat d'obtenir instal·lacions per a noves llicenciatures, existeixen precedents d'antics edificis militars reconvertits en aules universitàries, i si se'ns posa a disposició aqueix espai signaríem un nou conveni amb l'Ajuntament", va indicar Francisco Tomás. "Tenim la voluntat de fer de Paterna ciutat universitària per tot el que suposa pel que fa a formació i coneixement per als veïns, aquest és el futur cap al qual vol caminar Paterna", va apuntar Lorenzo Agustí.

Data d'actualització: 5 de Maig de 2009