Estàs a: > > La Universitat rep l’acreditació com a promotora del comerç just

La Universitat rep l’acreditació com a promotora del comerç just

Esteban Morcillo, Rafael Ballesteros i Clara Martínez

La Universitat ha rebut l´acreditació com a entitat promotora del comerç just. IDEAS Comercio Justo (Iniciativas de Economía Alternativa y Solidaria) ha lliurat al rector Esteban Morcillo el segell acreditatiu, en un acte celebrat a l´edifici de Rectorat. Per tal d´aconseguir aquest segell, la Universitat ha demostrat que disposa de productes de Comerç Just en els seus campus, i que ha aprovat i difós una declaració institucional sobre el tema.

La Universitat de València ha rebut aquest dijous l’acreditació com a entitat promotora del comerç just. IDEAS Comercio Justo (Iniciativas de Economía Alternativa y Solidaria) ha lliurat al rector Esteban Morcillo el segell acreditatiu, en un acte celebrat a l’edifici de Rectorat.

Per tal d’aconseguir aquest segell, la Universitat ha demostrat que disposa de productes de Comerç Just en els seus campus, i que ha aprovat i difós una declaració institucional sobre el tema. La Universitat disposa d’un grup de treball sobre aquest punt.

La ciutat anglesa de Gartang va ser la primera, en 2001, en ser declarada Ciutat pel Comerç Just. Des d’aleshores, altres ciutats s’han anat incorporant a aquest moviment, i actualment hi ha més de 800 localitats de tot Europa que posseeixen l’acreditació. La iniciativa s’ha escampat ara a l’àmbit universitari, i la de València s’ha convertit en la sisena universitat espanyola en rebre l’acreditació.

En diferents edificis de la Universitat de València s’utilitzen habitualment productes de comerç just (sucs, galetes, cafè, llet, xocolata...) en cafeteries i en càterings. També s’empren samarretes o bosses de la mateixa procedència. D’altra banda, en la Tenda de la Universitat s’ofereixen productes, com ara artesania o regals, amb acreditació de comerç just.

A l’acte hi ha assistit el rector, Esteban Morcillo; el president d’IDEAS, Rafael Ballesteros; la vicerectora de Sostenibilitat, Campus i Planificació, Clara Martínez; la vicerectora de Relacions Internacionals i Cooperació, Olga Gil; la vicerectora de Comunicació i Relacions Institucionals, Silvia Barona; el vicerector d’Investigació, Pedro Carrasco; la secretària general, María José Añón; el delegat del rector per a Cooperació, Guillermo Palao; i el gerent de la Fundació General, Cristóbal Suria, entre altres persones.

El rector s’ha mostrat orgullós de rebre aquesta acreditació, i ha remarcat que la Universitat, amés de docència i investigació, ha de projectar cap a la societat valors, entre els quals ha destacat el del comerç just, la sostenibilitat, i el respecte a les condicions laborals dignes.

Clara Martínez, per la seua part, ha indicat que la promoció del comerç just en la Universitat és fruit del treball coordinat de moltes persones i serveis, i ha anunciat més esforços per impregnar la comunitat universitària d’una consciència favorables al comerç just.

Rafael Ballesteros ha explicat que la Universitat de València realitza accions en aq

Data d'actualització: 12 de Març de 2013