Estàs a: > > 187 titulats i titulades troben treball en 2012 mitjançant els serveis de l’OPAL

Logo OPAL

L´Agència de Col·locació OPAL ha fet públics els resultats de la seua activitat durant l´any 2012, dels quals es desprén que 187 titulats i titulades de la Universitat de València van trobar treball el passat exercici a través dels diferents serveis que ofereix aquest Observatori, gestionat per la Fundació General de la Universitat.
L'Agència de Col·locació OPAL (Observatori d'Inserció Professional i Assessorament Laboral) ha fet públics els resultats de la seua activitat durant l'any 2012, dels quals es desprén que 187 titulats i titulades de la Universitat de València van trobar treball el passat exercici a través dels diferents serveis que ofereix aquest Observatori, gestionat per la Fundació General de la Universitat.

Dels titulats universitaris contractats en 2012, 120 s'han gestionat mitjançant la Borsa de Treball de l'OPAL i 67 a través del Panell d'Ofertes d'Ocupació (POE). Quant al tipus de contractació, la més freqüent ha sigut la de duració determinada a temps parcial i complet, que suposa prop del 70% dels contractes realitzats, seguida de la contractació indefinida a temps complet amb el 20,34%. La contractació mercantil, d'altra banda, se situa en el 9,32% i la indefinida a temps parcial, en el 0,85%.

Respecte a 2011, el nombre de contractes signats en el passat exercici ha disminuït en un 20,76%. Aquesta dada és una manifestació més de l'accentuació de la crisi econòmica global al llarg de 2012, de la qual també s'ha fet ressò l'àmbit acadèmic.

L'any passat, s'ofertaren en la Borsa de Treball de l'OPAL 1.798 llocs de treball, mitjançant 604 ofertes d'ocupació, dels quals el 42,10% es trobaven a l'àmbit geogràfic de la província de València, el 6,05% a la resta de la Comunitat Valenciana, el 15,21% a la resta d'Espanya i el 36,64% a l'estranger. En l'actualitat, aquesta Borsa de Treball compta amb 1.350 empreses actives i està gestionant 12.549 currículums.

A més, s'han publicat 2.160 ofertes en el POE i s'han realitzat 1.854 entrevistes d'orientació laboral. Pel que fa a l'àmbit formacional, s'han impartit 18 cursos sobre competències per a la inserció laboral.

Finalment, en una enquesta realitzada per l'Agència de Col·locació OPAL als seus usuaris, aquesta ha obtingut una puntuació igual o superior a 4,5 (en una escala d'1 a 5) en tots els aspectes analitzats, per tant, la qualitat de tots aquests serveis ha sigut qualificada com a "molt bona".

Data d'actualització: 21 de Febrer de 2013