Estàs a: > > La mostra ‘Cal·ligrafies de la malaltia’, a la Facultat de Farmàcia

La mostra ‘Cal·ligrafies de la malaltia’, a la Facultat de Farmàcia

Un panell de la mostra

La Facultat de Farmàcia presenta una selecció de panells de l’exposició 'Cal·ligrafies de la malaltia. Lletra de metge', que podrà ser visitada fins al 15 de març en el vestíbul d’aquesta Facultat, situada al Campus de Burjassot-Paterna. La mostra ha estat organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat, amb la participació de la Fundació General de la Universtat de València, i l’Institut d’Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero.
La Facultat de Farmàcia de la Universitat de València presenta una selecció de panells de l'exposició Cal·ligrafies de la malaltia. Lletra de metge, que podrà ser visitada fins al 15 de març en el vestíbul d'aquesta Facultat, situada al Campus de Burjassot-Paterna. La mostra ha estat organitzada pel Vicerectorat de Cultura i Igualtat, amb la participació de la Fundació General de la Universtat de València, i l'Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència López Piñero. També ha col·laborat la Fundació Campus Ontinyent.

La mostra, exhibida des de l'11 de setembre fins al 9 de novembre de 2012 a l'Institut d'Història de la Medicina i de la Ciència, i del 16 de novembre de 2012 al 7 de gener d'enguany al Centre Cultural Caixa Ontinyent, ha rebut més de 3.000 visites, i ha estat comissariada per Ricard Huerta, director de l'Institut Universitari de Creativitat i Innovacions Educatives.

L'exposició, amb una temàtica original a Espanya, és un projecte universitari que revisa l'escriptura manual com un element de la cultura visual. Analitza diversos aspectes de la medicina, la cal·ligrafia, les arts visuals, les receptes i les anotacions, així com la relació entre facultatius i farmacèutics. Al mateix temps, redescobreix la riquesa de l'escriptura manual en un moment en el qual aquesta ha sigut desplaçada per les tecnologies de la comunicació.

Destaquen, entre altres, els escrits procedents de la Biblioteca de l'Institut López Piñero i de l'Arxiu Històric de la Universitat. Com a exemple, entre els documents exposats està l'expedient acadèmic de Pío Baroja, el receptari de Pedro Pinazo de 1796 i un exemple de ‘iguala', registre mèdic on s'anotaven els pagaments, en espècie, que li feien els pacients al metge. Així mateix, s'ha traslladat al vestíbul de la Facultat de Farmàcia l'activitat creativa ‘Receptes per a millorar el món', on tot el que vulga podrà escriure les seues recomanacions, consells o desitjos, i posteriorment, podrà penjar aquestes receptes en el panell instal·lat.

Data d'actualització: 14 de Febrer de 2013