Estàs a: > > Exposició sobre l’Equip Realitat a La Nau, organitzada pel Patronat Martínez Guerricabeitia

Públic assitent a la mostra

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València va prorrogar fins al 3 de març l’exposició ‘Equip Realitat: crítica, autoria i identitat’ al Centre Cultural La Nau. La mostra va permetre descobrir una trentena d’obres d’un dels grups més destacats de l’art contemporani valencià, l’Equip Realitat (1966-1977). La mostra, que va ser instal·lada a la Sala Martínez Guerricabeitia, ha estat comissariada per Javier Lacruz.

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València va prorrogar fins al 3 de març l’exposició ‘Equip Realitat: crítica, autoria i identitat’ que es pot visitar al Centre Cultural La Nau. La mostra va permetre descobrir una trentena d’obres d’un dels grups més destacats de l’art contemporani valencià, l’Equip Realitat (1966-1977). La mostra, que va ser instal·lada a la Sala Martínez Guerricabeitia, ha estat comissariada per Javier Lacruz.

Per organitzar aquesta exposició s´ha fet un important esforç, ja que només un quadre dels que hi ha exposats pertany a la col·lecció Martínez Guerricabeitia. Els restants, de la trentena de peces exposades, procedeix del Museo Nacional Centro de Arte Reina Sofía, de l´IAACC Pablo Serrano, de l´IVAM o de la Fundación Chirivella Soriano, entre altres museus. A més a més, compta amb el patrocini de Banco Santan i la col·laboració de la Fundación Cruzcampo. De l´exposició estan realitzant-se tallers didàctics, visites guiades tant per al públic en general com per a persones amb discapacitat.

Els quadres Enterrament de l´estudiant d´Orgaz i Recepció oficial, tots dos presents en aquesta exposició, assenyalen el començament i el final de la trajectòria conjunta empresa per ambdós pintors dins el corrent valencià de la crònica de la realitat, creat per Vicent Aguilera Cerni i animat per Tomàs Llorens. Una tendència inscrita, al seu torn, dins el realisme crític sorgit a Espanya a mitjan dècada dels anys seixanta, com a reacció a l´esgotament de la pintura informalista i deutora dels corrents renovadors europeus i nord-americà: la figuració narrativa francesa, amb Eduardo Arroyo entre els exponents principals, i el pop anglosaxó, iniciat per Richard Hamilton i culminat per Andy Warhol.

Aquesta exposició s´emmarca dins la línia de treball del Patronat anomenada Trobades amb la Col·lecció, que mostra artistes seus, com Simeón Sáiz Ruiz, Darío Villalba, Giangiacomo Spadari, entre d´altres.

En aquesta exposició es pot contemplar la primera etapa pictòrica de l’Equip Realitat, en què incorpora imatges dels mass media amb una forta càrrega satírica i de denúncia sobre assumptes diversos: la guerra, la política, la funció de l’art, els falsos valors del consumisme, el paper de la dona en la societat, el model petitburgès, etcètera.

De la seua estada italiana es mostren en aquesta exposició diversos quadres in&

Data d'actualització: 12 de Març de 2013