Estàs a: > > El Club de Lectura d’Alumni UV debat sobre el masclisme en el món de l’art a través d’‘El mundo deslumbrante’ de Hutsvedt

Siri Hustvedt en 2014. Foto: Luigi Novi.

El Club de Lectura d’Alumni UV es tornà a reunir, el passat dia 7 de novembre, a la Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició, per a debatre sobre la lectura del llibre ‘El mundo deslumbrante’, de Siri Hustvedt, una novel·la sobre el masclisme soterrat en les altes esferes de l´art.

El masclisme soterrat de les altes esferes culturals va eixir ací a la llum de la mà de la protagonista, Harriet Burden, una artista que ha de crear-se tres ‘alter ego’ masculins perquè la seua obra siga acceptada pel públic.

Per a formar part del Club de Lectura d’Alumni UV, les persones interessades han de contactar primer amb l’oficina Alumni (963531070 o amics@uv.es). L’assistència és gratuïta i exclusiva per als membres del col·lectiu de la Universitat de València.

En ‘El mundo deslumbrante’, l’escriptora nord-americana Siri Hustvedt retrata la hipocresia de l’alta societat cultural novaiorquesa, on una dona no té lloc per a triomfar com a artista. La protagonista de la novel·la, Harriet Burden, és acceptada en el seu cercle mentre segueix el paper d’esposa incondicional, mare de dos fills i perfecta amfitriona de sopars. Però el seu caràcter polièdric, provocador i desconcertant la durà a crear tres ‘alter ego’, tres homes, a través dels quals veurà com la seua obra artística guanya adeptes en un món, el seu món, on ella mateixa reconeix un masclisme soterrat, incomprensiu i opressor.

Siri Hustvedt és llicenciada en Història i doctora en Anglés. La seua tesi doctoral va tractar sobre l’obra de Charles Dickens. Sempre ha destacat com a novel·lista, però també ha publicat poesia, contes i assajos. Ha estat guardonada amb el Premi Internacional Gabarrón de Pensament i Humanitats (2012) per la seua tasca investigadora en els àmbits de la filosofia, la neurociència i la psicologia.

Dia: 7 de novembre.
Hora: 18 hores.
Lloc: Biblioteca Municipal ‘Palau de l’Exposició’ (Galícia 1, València).
Llibre: ‘El mundo deslumbrante’, de Siri Hustvedt.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 8 de Novembre de 2017