Estàs a: > > Participació de la Fundació General de la Universitat en el Fòrum Valencià de Mecenatge Científic

Esquerra a dreta: Martí Domínguez, Cristóbal Suria, Anna Lluch i Consuelo Guerri.

El gerent de la Fundació General de la Universitat, Cristóbal Suria, va participar, el passat 27 d’octubre, en el Fòrum Valencià de Mecenatge Científic com a moderador d’una taula redona que va cloure la trobada al Palau de Cerveró. Aquest Fòrum ha estat una iniciativa de l’Institut López Piñero que naix per a impulsar les contribucions privades destinades a projectes científics amb interés social.

En la taula es va debatre sobre les necessitats i especificitats del mecenatge científic. En aquesta, participà personal investigador i representants dels sectors implicats, com la professora de la Facultat de Medicina i Odontologia Ana Lluch; Consuelo Guerri, investigadora del Centro de Investigación Príncipe Felipe; i Martí Domínguez, director de la revista ‘Mètode’ i professor de la Universitat de València.

En l’acte també exposaren el seu punt de vista sobre el mecenatge científic la vicerectora d’Investigació i Política Científica de la Universitat, Pilar Campins; Mònica Pont, responsable de l’Àrea Economicoadministrativa de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica (FISABIO); i Juan Carlos González, de la Federació Espanyola de Malalties Rares (FEDER).

El Vicerectorat d’Investigació i Política Científica de la Universitat de València i la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport tractaren monogràficament el mecenatge científic en aquesta jornada. L’encontre va incloure, a més, la participació dels vicerectorats d’investigació de les universitats valencianes i representants de centres i organismes d’investigació.

El Fòrum Valencià de Mecenatge Científic va tindre un doble objectiu. D’una banda, presentar el projecte de l’Oficina de Mecenatge de la Generalitat i l’avantprojecte de Llei de Mecenatge Cultural, Científic i Esportiu No Professional, fet que comportarà la derogació de l’actual Llei 9/2014. I d’una altra, la trobada naix per a fomentar un debat prolongat en el temps sobre mecenatge científic, amb el qual donar a conèixer i facilitar aquests tipus d’aportacions i que investigadors i centres de recerca valencians s’impliquen.

L’obertura de la jornada anà a càrrec de la vicerectora d’Investigació i Política Científica, Pilar Campins; el secretari autonòmic de Cultura de la Generalitat Valenciana, Albert Girona; i la directora general d’Universitat, Investigació i Ciència, Josefina Bueno.

Després, Montserrat Casanellas, professora de Dret Financer i Tributari de la Universitat de Barcelona i experta en mecenatge, va impartir la ponència ‘Marc jurídic del mecenatge: perspectiva internacional, estatal i autonòmica’.

Per últim, va tindre lloc la taula redona moderada pel director de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria, en la qual es va debatre amb expertes i experts sobre les necessitats i especificitats del mecenatge científic.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 2 de Novembre de 2017