Estàs a: > > La Cátedra UNESCO inicia la programació de la temporada amb un curs sobre les crisis mediambientals

La matrícula ja s´ha iniciat

El Patronat Sud-Nord de la Fundació General de la Universitat de València inicia la programació formativa de la Càtedra UNESCO d'Estudis sobre el Desenvolupament d'aquest any amb el curs Les crisis mediambientals de les societats humanes. El curs, que aborda aquesta qüestió global des d'una perspectiva interdisciplinar (des de la biologia, l'economia, la sociologia ...), està estructurat en tres mòduls.

El primer, subtitulat Insostenibilitats contemporànies, analitzarà el cas de la Comunitat Valenciana per a després, des d'una perspectiva més general, aproximar-se a l'impacte en l'economia mundial. El segon mòdul aborda les crisis mediambientals a través de l'anàlisi de la història i l'exemple de sis societats històriques, i el tercer tracta sobre el futur, per la qual cosa es plantejaran possibles escenaris.

El professor Ricardo Almenar serà l'encarregat d'impartir aquest curs. Biòleg i consultor extern del Govern Valencià en matèria mediambiental entre 1985 i 1995, la seua trajectòria professional està lligada al medi ambient. Com a professor de diversos màsters, com a director o codirector de diverses investigacions i en una gran quantitat de publicacions en les que analitza el desenvolupament sostenible a escala regional i local, el Transvasament de l'Ebre i la gestió del medi ambient a la Comunitat Valenciana.

El curs, que es realitzarà entre el 23 de març al 30 d'abril a la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València, és convalidable per tres crèdits de lliure elecció. Es poden realitzar el curs general o triar mòduls. La matrícula ja s'ha iniciat i es pot realitzar personalment en http://www.fundaciouv.es/cursos-cooperacion

Data d'actualització: 1 d'Abril de 2009