Estàs a: > > Amb motiu de l’exposició ‘Entre terra i fe’, Capella de Ministrers actua hui a La Nau

Un suggeridor viatge musical a través de les influències de les cultures musulmana i cristiana

Hui, dijous 5 de març, a les 19.30 hores, amb motiu de l'exposició Entre terra i fe. Els musulmans al regne cristià de València (1238-1609), la Capella de la Sapiència de La Nau, l'edifici històric de la Universitat de València, (Universitat, 2) acollirà el concert Moresca. Un territori dues cultures.

La Capella de Ministrers proposa amb aquest concert un suggeridor viatge musical a través del temps per a experimentar les influències que les cultures musulmanes i cristiana van exercir entre si des de 1238 fins a 1609 amb obres d'Alfons X el Savi, Narváez, Lluís de Milà i Joan A. Dalza. El concert estarà dirigit pel director Carles Magraner i hi intervindran: Pilar Esteban (veu), David Antich (flautes), Carles Magraner (violes/rabel), Juan Carlos de Mul (viola de mà/llaüt), Efrén López (ud/viola de roda/guiterna) i Pau Ballester (percussions). L'entrada és lliure i gratuïta, i limitada a l'aforament de la sala.

La Capella dels Ministrers s'ha consolidat com un dels grups de referència a l'àmbit de la música vocal e instrumental, especialitzat en la interpretació del patrimoni musical espanyol anterior al segle XIX. Una intensa activitat concertística i discogràfica, unida a les tasques de recuperació i investigació musicològica impulsades per Carles Magraner, el seu director i fundador, deixen entreveure el doble compromís adquirit per Capella de Ministrers: rescatar la música antiga com part essencial i fonamental de la memòria col·lectiva, i acostar-la al nostre temps, amb la mirada posada al segle XXI en el qual l'art i la cultura se'ns mostren com autèntics vertebradors del pensament contemporani.

Amb motiu del IV Centenari de l'Expulsió dels Moriscos del Regne de València, l'any 1609, preludi de la seua expulsió general d'Espanya, la Universitat de València, mitjançant la Fundació General de la Universitat de València, i la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC), sota la coordinació del Ministeri de Cultura, inauguraren la setmana passada l'exposició Entre terra i fe. Els musulmans al regne cristià de València (1238-1609), per donar a conéixer la vida dels valencians musulmans sota el regne cristià fundat per Jaume I. L'exposició, està patrocinada per Bancaixa, amb la col·laboració de l'Ajuntament de València, l'Institut Valencià de Conservació i Restauració (IVACOR) i RTVE.

Més informació del programa: http://www.uv.es/cultura/v/efim/musicamarz090305.htm

Data d'actualització: 6 de Març de 2009