Estàs a: > > Amics i Antics Alumnes comença 2013 amb una ruta per les arquitectures de la Marina Alta

Imatge aèria de Xàbia

Una ruta per l’arquitectura popular de la Marina Alta és la proposta del col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València per començar l’any amb una bona dosi d’energia. Un passeig saludable per la tradició i la naturalesa del medi rural que envolta les localitats de Xaló i Xàbia servirà per encetar una completa programació d’activitats el mes de gener. Els terminis d´inscripció estan oberts.jpg
Una ruta per l'arquitectura popular de la Marina Alta és la proposta del col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València per començar l'any amb una bona dosi d'energia. Un passeig saludable per la tradició i la naturalesa del medi rural que envolta les localitats de Xaló i Xàbia servirà per encetar una completa programació d'activitats el mes de gener.

En aquesta primera visita, que es farà el dia 20 de gener, Amics i Antics Alumnes realitzarà un atractiu passeig rural de Xaló a Xàbia. Aquesta ruta permetrà conéixer de prop els Riurau de la Marina Alta, unes construccions que, en el passat, van servir per guardar la pansa i que, en l'actualitat, encara que han perdut la seua funció original, romanen com a testimonis d'una època anterior d'esplendor productiu i comercial. A més, en aquest recorregut es visitarà la Bodega de Xaló, el port de Xàbia, antics magatzems i el Museu Etnològic, amb els arqueòlegs Josep Marqués, membre de l'Associació Riuraus Vius, i Pasqual Costa com a guies.

Amics i Antics Alumnes torna a apostar en 2013 pel cicle València, per dins i per fora. El 22 de gener es desplaçarà fins a la Torre del Micalet amb Francesc Llop, campaner de la Seu valenciana, i el dia 27, a Almàssera, per introduir-se, de la mà de Vicent Grande, actor i nét de llauradors, en l'ambient on es van produir miraculosos fets que, amb el temps, han esdevingut contes, històries i llegendes a l'Horta Nord.

El gener es completarà amb una nova activitat al voltant de l'autor valencià Vicent Andrés Estellés. El col·lectiu segueix endavant amb el monogràfic que li dedica enguany al poeta, i torna a Godella i a Burjassot: l'Horta d'Estellés. El professor de Literatura Pau Marqués acompanyarà els visitants pel recorregut: la sèquia per on caminava l'escriptor i els carrers íntims de Benicalap. L'eixida està programada per al dia 26.

Tanca aquest programa, el 10 de febrer, la ruta Records de la Belle Epoque. Caminar entre tarongers. A més d'aprofundir en l'arquitectura popular de Borriana i en l'eclecticisme de les vil·les d'estiu amb l'historiador Manuel Carceller, aquesta eixida inclou una ruta verda de Mascarell a Borriana, que travessa el paisatge típic de la plana guarnit per milers de tarongers, i un passeig per la platja de Benicàssim.

Les inscripcions en qualsevol d'aquestes activitats es poden realitzar a través de la web d'Amics i Antics Alumnes (www.uv.es/amics) o per telèfon (96 353 10 70). Els socis i sòcies tenen un descompte en tots els preus.

El primer termini d'inscripció s'obri el dia 7 de gener de 2013. Consulteu dates, descomptes i programa complet en el document adjunt.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 17 de Gener de 2013
Publicat en: Oci i temps lliure