Estàs a: > > Les noves tecnologies i el valor educatiu dels museus, en el Patronat Martínez Guerricabeitia

Cursos

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València ofereix la seua convocatòria anual de cursos curriculars sobre art. La matrícula començarà el 7 de gener i s’oferiran quatre cursos sobre art convalidables per un crèdit de lliure elecció per a l’alumnat de la Universitat de València. Pràcticament tota l´oferta és nova i se centra en les noves tecnologies i el valor sociocultural que generen els museus.jpg

El Patronat Martínez Guerricabeitia de la Fundació General de la Universitat de València ofereix la seua convocatòria anual de cursos curriculars sobre art. La matrícula començarà el 7 de gener i s'oferiran quatre cursos (10 hores de durada) sobre art convalidables per un crèdit de lliure elecció per a l'alumnat de la Universitat de València.

Pràcticament tota l'oferta d'aquest curs és nova i se centra en les noves tecnologies, que són essencials en el món de l'art, i el valor socioeducatiu que generen els museus.

Així, tres dels cursos incideixen en els continguts digitals: El patrimoni i la gestió cultural: noves professions per a les xarxes socials, Les entrevistes a artistes i els recursos online per a la conservació del patrimoni i Desenvolupament de continguts culturals per a smartphones.

El primer curs, El patrimoni i la gestió cultural: noves professions per a les xarxes socials, que se celebrarà entre el 18 i el 20 de febrer, està impartit per Jorge Sebastián, director de la Fundació Mainell i Chimo Soler Ferrers, historiador i membre de la Junta Directiva de la Internet Society Spain (ISOC-es).

El segon, Les entrevistes a artistes i els recursos online per a la conservació del patrimoni, que es realitzarà entre el 4 i el 6 de març, serà a càrrec de Mayte Pastor Valls, tècnica de conservació de restauració d'art contemporani i col·laboradora de l'Institut Valencià de Conservació i Restauració de Béns Culturals (IVC+R), i Manel Alagarda Carratalá, també col·laborador del IVC+R. Desenvolupament de continguts culturals per a smartphones s'impartirà entre el 27 de febrer i l'1 de març pel tècnic informàtic Rubén Gutiérrez.

Completa l'oferta el mòdul Art i educació social: gir socioeducatiu en els museus i tallers didàctics, que aborda el potencial dels centres culturals en el desenvolupament de les persones. Està impartit per l'educadora social Elizabet Catalá, entre l'11 i el 13 de febrer.

On i com matricular-se
La matrícula es realitza a través de la pàgina web del PMG: www.uv.es/cmg/cursos Tots els cursos, excepte El patrimoni i la gestió cultural: noves professions per a les xarxes socials, que es cursarà en l'Aulari II de la Universitat (C/ Guàrdia Civil, 23), s'impartiran en l'aula de formació de l'edifici de la Fundació General de la Universitat de València (C/ Amadeu de Savoia, 4 - 1ª planta), situat en el Campus de Blasco Ibáñez.

Data d'actualització: 24 de Gener de 2013