Estàs a: > > Les jornades ‘Tots iguals, tots diferents’ conclouen amb la participació de més de 300 persones

Cristóbal Suria i Celeste Asensi (dreta) parlen amb assistents a la clausura

La Setmana de la Universitat per la Integració, que s’ha desenvolupat del 3 al 5 de desembre a la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València (Campus dels Tarongers), ha acollit la participació de més de 300 persones en una dotzena d’activitats proposades per l’organització, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, com ara tallers, conferències, exposicions i circuits de sensibilització, entre altres.jpg
La Setmana de la Universitat per la Integració, que s'ha desenvolupat del 3 al 5 de desembre a la Facultat de Ciències Socials de la Universitat de València (Campus dels Tarongers), ha acollit la participació de més de 300 persones en una dotzena d'activitats proposades per l'organització, la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, com ara tallers, conferències, exposicions i circuits de sensibilització, entre altres.

L'acte de clausura s'ha celebrat aquest dimecres a la sala d'actes de la Facultat de Ciències Socials i ha estat presidit pel gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria, i la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat (UPD), Celeste Asensi.

Cristóbal Suria ha fet extens el seu agraïment a tots els participants en les jornades, així com "a tot el personal de la Fundació General de la Universitat de València pel seu treball en l'organització d'aquesta Setmana per la Integració", i ha afirmat que aquesta iniciativa continuarà endavant celebrant-se, així mateix, l'any que ve. També ha recordat "el compromís per part de la Universitat amb la integració de les persones amb discapacitat donant el seu suport a totes aquelles iniciatives relaciones amb aquest aspecte social".

D'altra banda, s'ha referit als acords duts endavant recentment amb diferents fundacions, com ara la posada en marxa de projectes per a facilitar la integració acadèmica i la inserció laboral d'universitaris amb discapacitat des de la UPD i l'OPAL juntament amb Fundación Universia, o la col·laboració fonamental amb Fundación Vodafone España perquè les jornades ‘Tots iguals, tots diferents' s'hagen celebrat amb èxit.

Celeste Asensi, per la seua banda, ha puntualitzat: "Som una Universitat pública compromesa amb la societat, per la qual cosa, com cada any, hem volgut fer les jornades al voltant del Dia Internacional de la Discapacitat. I més que mai, per donar el nostre suport a les entitats que treballen per a les persones amb diversitat funcional i estan passant uns moments difícils per a po mantindre els serveis que han oferit fins ara i que, amb les contínues retallades, no veuen un futur durador".

La UPD, que ha organitzat la Setmana de la Universitat per la Integració amb el patrocini de Fundación Vodafone España, és un servei de la Universitat de València que naix amb la finalitat de vetlar pel principi d'igualtat d'oportunitats i la no discriminació. "El nostre objectiu és contribuir a la inclusió de les persones amb diversitat funcional en la comunitat universitària i que tinguen les mateixes oportunitats que els seus companys. Sols cal valorar a tots els joves per la seua capacitat i talent, pensant que tots som diferents i tots som iguals", ha afegit la directora de la UPD.

Els més de 300 participants en les jornades han estat, en la seua major part, estudiants del Campus dels Tarongers, especialment, de la Facultat de Ciències Socials. Així mateix, hi han acudit professionals d'associacions i entitats dedicades a les persones amb discapacitat a la Comunitat Valenciana. "Els tallers pràctics, com ara la demostració de Boccia de dilluns o el circuit de sensibilització i la xarrada-taller de dimarts, han estat les activitats que han comptat amb la major part de la participació de l'estudiantat, mentre que els professionals, voluntaris, etcètera, han preferit assistir a les conferències i les taules redones", ha assenyalat Celeste Asensi.

Data d'actualització: 7 de Desembre de 2012