Estàs a: > > La Universitat reitera el seu compromís amb les persones amb discapacitat en l’obertura de la Setmana per la Integració

Esteban Morcillo, Mar Fernández i Ernest Cano

La Universitat de València ha inaugurat la Setmana per la Integració davall el lema ‘Tots iguals, tots diferents’. L’acte ha estat presidit pel rector Esteban Morcillo, qui ha recordat el “compromís” d’aquesta institució amb la integració acadèmica i ocupacional de les persones amb diversitat funcional.jpg

La Universitat de València ha inaugurat la Setmana per la Integració davall el lema ‘Tots iguals, tots diferents'. L'acte ha estat presidit pel rector Esteban Morcillo, qui ha recordat el "compromís" d'aquesta institució amb la integració acadèmica i ocupacional de les persones amb diversitat funcional.

Han acompanyat al rector en l'acte inaugural la directora de Projectes Socials de la Fundación Vodafone España, Mar Fernández, i el degà de la Facultat de Ciències Socials, Ernest Cano. També han assistit, entre altres, la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre; el gerent de la Fundació General de la Universitat de València, Cristóbal Suria; i la directora de la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi, Unitat organitzadora de les jornades, junt amb el patrocini de Fundación Vodafone España.

"Una societat democràtica per po avançar ha de tindre en compte una societat sense barreres". Amb aquestes paraules ha començat el seu discurs inaugural el rector Esteban Morcillo, qui ha transmés la satisfacció de la Universitat per tractar-se de la institució acadèmica que presta servei a més alumnes presencials amb diversitat funcional. "Pensem que és perquè comptem amb una magnífica Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, coordinada pel Vicerectorat d'Ordenació Acadèmica i Professorat", ha assenyalat.

"En la Universitat intentem atendre les necessitats de totes les vessants de la diversitat funcional (visuals, motrius, auditives...) i estem especialment compromesos amb l'ocupabilitat d'aquestes persones, perquè creiem que tots i totes hem de tindre les mateixes oportunitats", ha afegit el rector. Esteban Morcillo ha fet una crida al conjunt de la comunitat universitària pel seu compromís amb aquest aspecte, "des de les infraestructures fins a la investigació", i ha criticat les retallades socials: "No podem acceptar ni ens conformem amb les retallades d'aquestes ajudes. Les rebutgem i donem el nostre suport als col·lectius que estan demanant més compromís a les diferents administracions".

Per la seua banda, el degà Ernest Cano, ha traslladat la satisfacció de la Facultat de Ciències Socials per acollir aquestes jornades. "La nostra Facultat, per la naturalesa dels seus estudis i de la seua investigació, es troba molt a prop de la problemàtica de la integració, la discriminació i les diverses polítiques de normalització", ha expressat en aquest sentit. Cano s'ha referit a la Setmana per la Integració com "una oportunitat per reflexionar sobre com millorar la situació de les persones amb discapacitat" i s'ha solidaritzat, igualment, amb aquest col·lectiu que, en aquests moments, reclama els seus drets en un context de reducció de les ajudes socials.

D'altra banda, la directora de Projectes Socials de la Fundación Vodafone España, Mar Fernández, s'ha centrat en la necessitat de les noves tecnologies per eliminar barreres en la societat actual. "Fundación Vodafone España treballa al voltant de les noves tecnologies a través de dos programes: ‘Noves Tecnologies Accessibles', per a persones majors i persones amb discapacitat (ús del mòbil, d'internet i de les xarxes socials), i ‘Noves Tecnologies per a l'Accessibilitat', amb el qual es pretén que les noves tecnologies servisquen com a mesura de formació i integració en la universitat".

Documents adjunts:
Data d'actualització: 18 de Desembre de 2012