Estàs a: > > La Fundació de la Universitat i Fundación Universia desenvolupen una iniciativa conjunta per a facilitar la inserció laboral d’universitaris amb discapacitatf

Seu OPAL

La Fundació General de la Universitat de València (FGUV) i Fundación Universia continuen duent a terme línies conjuntes de treball per a la integració d’universitaris amb discapacitat en els diferents àmbits de la vida, com l’acadèmic, el social i el laboral. Ara, ambdues institucions posen en marxa el projecte de Xarxa d’Orientació Laboral (ROL) per facilitar la seua inserció professional.jpg
La Fundació General de la Universitat de València (FGUV) i Fundación Universia continuen duent a terme línies conjuntes de treball per a la integració d'universitaris amb discapacitat en els diferents àmbits de la vida, com l'acadèmic, el social i el laboral. Ara, ambdues institucions posen en marxa el projecte de Xarxa d'Orientació Laboral (ROL) amb la finalitat de facilitar la inserció professional d'aquest col·lectiu.

Aquesta iniciativa respon a la signatura d'un conveni específic que, alhora, s'emmarca en el conveni de col·laboració subscrit per les dues entitats i que arreplega altres projectes, com el Programa de Suport a l'Estudi per a Universitaris amb Discapacitat (PAEDU) que ja va arrancar el passat mes d'octubre en la Unitat per a la Integració de Persones amb Discapacitat, servei que depén de la Fundació General de la Universitat de València.

El projecte ROL contempla la creació d'un servei específic per al col·lectiu d'estudiants i titulats universitaris amb discapacitat que afavorisca la seua orientació laboral a través de l'Observatori d'Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), gestionat per la Fundació General de la Universitat de València, entitat autoritzada com a Agència de Col·locació pel Sistema Nacional d'Ocupació, a través del Servef de la Comunitat Valenciana.

Aquest servei consistirà en la contractació, per part de Fundación Universia, d'una persona que farà les funcions d'orientador laboral dins de les instal·lacions de l'OPAL destinades referent a açò, i ambdues fundacions es responsabilitzaran del seu seguiment.

El rector de la Universitat de València i president de la Fundació General de la Universitat, Esteban Morcillo, ha destacat el compromís de la institució acadèmica amb la igualtat d'oportunitats i l'ocupabilitat. En eixa línia, en paraules del rector, "cal afavorir la igualtat d'oportunitats no solament en el desenvolupament de l'activitat acadèmica, sinó també en el trànsit al mercat de treball".

Per la seua banda, en representació de Fundación Universia, Ramón Capdevila, el seu director, ha assenyalat: "Fidels al nostre compromís amb l'educació superior inclusiva, les nostres accions es dirigeixen des d'un principi cap a l'ocupació universitària, com a font d'identificació de talent. En el marc de suport a la comunitat universitària amb discapacitat, que venim prestant amb la Universitat de València, desenvolupem el Projecte Xarxa d'Orientació Laboral, amb l

Data d'actualització: 5 de Desembre de 2012