Estàs a: > > L´Aula de Música clou la programació de tardor amb un concert i una conferència a La Nau

Imatge dels Concerts de Tardor 2017.

L’Aula de Música de la Universitat de València va encetar la programació de tardor amb un total de 13 concerts que s´han desenvolupat entre octubre i desembre a diversos espais de la Universitat. L´últim acte del cicle va tindre lloc al Centre Cultural La Nau, el passat 13 de desembre. Amb entrada gratuïta, es va impartir una conferència sobre Bach i, a continuació, La Guirlande va oferir el darrer concert.

La cloenda de la programació de tardor va incloure la conferència prevista dins del cicle ´Paraules al Concert´, a càrrec de Rafael Fernández. Després, la formació La Guirlande va oferir un concert interpretat per Luis Martínez (traverso) i Adrià Gràcia Gàlvez (clavicèmbal). S´escoltaren obres de Bach.

Els Concerts de Tardor, d’entrada lliure, són un cicle de concerts de cambra que, seguint una línia de suport a la música valenciana amb una presència majoritària d’intèrprets i obres de compositors valencians, pretén promoure la música clàssica tant entre el públic universitari com entre tota la societat valenciana; i es desenvolupen als següents espais de la Universitat: el Centre Cultural La Nau, el Jardí Botànic i el Col·legi Major Rector Peset. A més, inclouen la iniciativa ‘Paraules al Concert’, amb una conferència cada mes a la Capella de la Sapiència.

El cicle d’aquesta tardor ha comptat amb les col·laboracions de la Fundació General de la Universitat de València, la Unitat d’Igualtat i l’Institut Valencià de Cultura de la Generalitat.

‘Paraules al Concert’
És un cicle que s’emmarca dins de la programació de tardor i que es desenvolup durant el cicle ‘Música a la Capella’. ‘Paraules al Concert’ ha inclòs tres conferències les quals pretenien aprofundir en el coneixement sobre compositors valencians, com Pere Rabasa i Vicente Ripollés, o universals, com Johann Sebastian Bach, conéixer millor la seua obra i el context en què aquesta es desenvolupà.

La primera conferència, el passat 11 d’octubre, va anar a càrrec d’Helena Rausell, que abordà l’educació musical en igualtat; la segona, el dia 8 de novembre, va ser impartida per Rosa Isusi, que parlà sobre ‘Investigació en patrimoni musical i transferència del coneixement a propòsit de les efemèrides de Pere Rabasa i Vicente Ripollés’; i l’última, ‘Aproximació a la figura i obra de Johann Sebastian Bach’, va ser pronunciada, el dia 13 de desembre, per Rafael Fernández.

Programació completa

Data d'actualització: 14 de Desembre de 2017