Estàs a: > > La Universitat de València i la SECC organitzen una exposició sobre els moriscos valencians

L´exposició reuneix prop d´un centenar d´obres i documentació històrica

• Està patrocinada per Bancaixa, amb la col·laboració de l'Ajuntament de València, l'Institut Valencià de Conservació i Restauració (IVACOR) i RTVE.

• S'estructura en tres seccions: «De la conquesta a la conversió. Els mudèjars», «De la conversió a l'expulsió. Els moriscos» i «L'herència islàmica. Cultura material i vida quotidiana dels mudèjars valencians».

Amb motiu del IV Centenari de l'Expulsió dels Moriscos del Regne de València, l'any 1609, preludi de la seua expulsió general d'Espanya, la Universitat de València, mitjançant la Fundació General de la Universitat de València, i la Societat Estatal de Commemoracions Culturals (SECC), sota la coordinació del Ministeri de Cultura, han organitzat l'exposició «Entre terra i fe. Els musulmans al regne cristià de València (1238-1609)», que donarà a conéixer la vida dels valencians musulmans sota el regne cristià fundat per Jaume I. La mostra posarà en relleu la lluita interior que van sostenir els moriscos entre l'afecció a la seua terra i el sentiment religiós cap a la seua fe al final de l'edat mitjana i començament de la mona, en el si d'una societat creixent, intolerant i conflictiva.

L'exposició, que està patrocinada per Bancaixa, amb la col·laboració de l'Ajuntament de València, l'Institut Valencià de Conservació i Restauració (IVACOR) i RTVE, es troba estructurada en tres parts. La primera, De la conquesta a la conversió. Els mudèjars, se centra en l'evolució històrica de la situació dels musulmans valencians sota domini cristià des de la conquesta cristiana del territori valencià en la primera meitat del segle xiii. La segona, De la conversió a l'expulsió. Els moriscos, aborda els problemes principals a què es van enfrontar els musulmans valencians a partir de la seua conversió forçada i fins a la seua expulsió al començament del segle XVII. La tercera part de l'exposició, titulada L'herència islàmica. Cultura material i vida quotidiana dels mudèjars valencians, tracta de mostrar el llegat musulmà i diversos aspectes de la cultura material.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 5 de Maig de 2009