Estàs a: > > L’OPAL rep la visita de representants de l’Oficina d’Ocupació de la Universitat polonesa de Rzeszow

Presentació de les estratègies de gestió de la qualitat

L’Observatori d’Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), que gestiona la Fundació General de la Universitat de València, ha rebut la visita d’una comissió formada per dues treballadores de l’Oficina d’Ocupació de la Universitat de Rzeszow, Polònia. Les representants d´aquesta universitat polonesa han conegut el funcionament de l´OPAL a través de les seues quatre àrees.jpg
L'Observatori d'Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), que gestiona la Fundació General de la Universitat de València, ha rebut la visita d'una comissió formada per dues treballadores de l'Oficina d'Ocupació de la Universitat de Rzeszow, Polònia. Les representants d'aquesta universitat polonesa han conegut el funcionament de l'OPAL a través de les seues quatre àrees.

Ambdues treballadores administratives de l'Oficina d'Ocupació de la Universitat de Rzeszow han estat acompanyades al llarg de la seua visita pel personal de l'OPAL, encarregat de mostrar i presentar cadascuna de les àrees de l'Observatori: Orientació i Assessorament, Ocupació i Emprenedoria, Formació, i Estudi i Anàlisi. "Els hem explicat quins són els serveis que ofereix l'OPAL a l'estudiantat i titulats de la Universitat de València i com funcionen les nostres àrees", explica el director, Vicent González Romà.

González Romà, juntament amb el subdirector de l'OPAL, Francisco Gracia, van introduir les col·legues poloneses en l'activitat de l'Observatori valencià. "Hem vist que a la Universitat de València treballa un gran equip de professionals perquè realment existeix un gran volum de treball, moltes coses a fer. Vindre ací ha suposat per a nosaltres una molt bona experiència que podem traslladar a la nostra universitat", assenyala Karolina Kleba, titulada en Dret, com la seua companya, Ewelina Niedzialek.

Els responsables de cada àrea els han presentat la seua tasca a l'OPAL. Així, han conegut el departament de recerca, que investiga els fluxos de la inserció laboral i les exigències de l'ocupador; l'autoocupació i el nou esperit emprenedor que s'ensenyoreix a poc a poc del mercat laboral actual i les principals estratègies per a emprendre; la tasca administrativa que es du a terme dins de l'OPAL, vital per al seu correcte funcionament; i, per últim, les estratègies en què es basen les polítiques d'orientació i assessorament i de gestió de la qualitat d'aquest servei.

"L'OPAL és un servei molt similar al nostre, però aquest és molt més gran i està millor organitzat", continua Karolina Kleba. El seu viatge s'emmarca dins del programa de mobilitat Erasmus dirigit a personal d'administració i serveis. "Hem triat la Universitat de València perquè amics nostres ja la coneixien i ens la recomanaren encaridament", diu Karolina, qui s'ha sorprés per la gestió de la Fundació General de la Universitat: "Nosaltres no tenim Fundació i pensem que aquesta fa un gran treball".

L'OPAL és Agència de Col·locació des del passat estiu, quan la Fundació General de la Universitat de València, entitat responsable de la gestió d'aquest servei, va rebre l'autorització per part del Sistema Nacional d'Ocupació, a través del Servef de la Comunitat Valenciana.

Data d'actualització: 7 de Desembre de 2012