Estàs a: > > El Segle de les Llums i un univers multicolor a València

El Segle de les Llums i un univers multicolor a València

Exterior del mercat central de València.jpg

El col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València obri la programació de desembre amb el cicle València per dins i per fora. Hui dissabte, dia 1, viatja pel segle valencià de les Llums i els seus edificis més representatius, i també per l’univers multicolor que ofereix el costat més monista de la ciutat.jpg
El col·lectiu Amics i Antics Alumnes de la Universitat de València obri la programació de desembre amb el cicle València per dins i per fora. Hui dissabte, dia 1, viatjarà pel segle valencià de les Llums i també per l'univers multicolor que ofereix el costat més monista de la ciutat.

En el segle XVIII, alguns filòsofs europeus enarboraren unes idees que van concloure amb la declaración dels drets de l'home. Per a la societat de la Il·lustració, el Segle de les Llums, el coneixement i la cultura, havia d'il·luminar la foscor de la ignorància. D'aquesta part fonamental de la història es fan ressò alguns edificis emblemàtics de la ciutat de València.

Amics i Antics Alumnes, acompanyats per l'expert en Història de l'Art Rafael Company, passejaran per l'antiga duana, el claustre del monestir del temple, l'església de Sant Tomàs i Sant Felip Neri i l'antic Col·legi de Sant Pau. Els assistents hauran d'acudir a les 9:45 hores als jardins de la Glorieta de València.

La segona proposta per a eixe mateix dia porta per títol València monista. Univers multicolor. Es tracta d'un passeig per les cases de Punt de Ganxo, Rotglà, Sagnier, dels Dracs i de les Roses, la Isla de Cuba, el mercat central i el mercat Colom. Aquesta caminada servirà per il·lustrar la revolució de l'estètica a València de la darrera década del segle XIX, època de creixement econòmic, luxe i cosmopolitisme. La ruta arrancarà a les 10 hores de la plaça de la Mare de Déu.

Les inscripcions es poden realitzar a través de la web d'Amics i Antics Alumnes (www.uv.es/amics) o per telèfon (96 353 10 70). Els socis i sòcies tenen un descompte en tots els preus.

Per a més informació sobre preus i dates, consulteu el document adjunt.

Documents adjunts:
Data d'actualització: 2 de Desembre de 2012