Estàs a: > > Lambda recorre 25 anys en la defensa de les minories sexuals amb l’exposició ‘La força dels somnis’ a la Nau

Cartell de la mostra

Lambda-Col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals commemora els seus vint-i-cinc anys d’història amb una exposició a la Nau. ‘La força dels somnis’ és una mostra que arreplega, fins al 6 de gener, tot un seguit de material gràfic i audiovisual dels vint-i-cinc anys d’aquesta entitat dedicada a la defensa dels drets de les minories sexuals.jpg
Lambda-Col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals commemora els seus vint-i-cinc anys d'història amb una exposició al Centre Cultural La Nau de la Universitat de València. La força dels somnis és una mostra que arreplega, fins al 6 de gener, tot un seguit de material gràfic i audiovisual dels vint-i-cinc anys d'aquesta entitat dedicada a la defensa dels drets de les minories sexuals.

Com ha destacat el coordinador general de Lambda, José de Lamo, "són vint-i-cinc anys de treball constant en àmbits molt diversos: des de la salut sexual, fins a la tasca pedagògica dins i fora de les aules, passant pels drets de les persones transsexuals, la problemàtica de les dones lesbianes i bisexuals, la defensa dels drets laborals o la denúncia de qualsevol discriminació, tant al País Valencià com arreu el món i, per descomptat, la defensa legal de les famílies que formem".

Amb la inclusió de fragments radiofònics del mític programa dels 80 La pinteta rebel, o desenes de cartells de sensibilització de l'últim quart del segle passat, l'exposició La força dels somnis és, en definitiva, un recorregut d'història viva en la defensa dels drets humans. Dur a terme tot açò només ha sigut possible gràcies als milers de persones que han format part, altruistament, del voluntariat del Col·lectiu Lambda.

Com ha assegurat José de Lamo, "són elles i ells, les persones implicades en el canvi social, les que han aconseguit fites que fa tan sols uns anys semblaven impensables. El seu treball diari de denúncia i reivindicació ha servit, per exemple, perquè una marea social siga favorable al matrimoni igualitari, perquè el VIH-sida siga, cada vegada més, una malaltia sense estigmes, perquè les persones transsexuals hagen aconseguit tímids avanços en la seua dignitat i perquè el debat sobre la discriminació que planeja sobre les minories sexuals estiga damunt la taula".

Vint-i-cinc anys de treball del Col·lectiu Lambda equivalen a vint-i-cinc anys de molts èxits, i també a un futur que cal continuar llaurant perquè totes les persones, siga quina siga la seua condició de vida, formen part d'una ciutadania igualitària, guiada pel respecte a la diversitat.

La inauguració de l'exposició La força dels somnis. 25 anys Lambda, que ha sigut divendres, 23 de novembre, al Centre Cultural La Nau de la Universitat de València, ha comptat amb la presència, entre altres personalitats, del vicerector de Cultura i Igualtat d'aquesta institució, Antonio Ariño.

Data d'actualització: 24 de Novembre de 2012