Estàs a: > > El VII Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València acull més de 1.500 participants

Estand OPAL, en el Fòrum

El Fòrum d’Ocupació de la Universitat de València en la seua setena edició ha acollit la visita de més de 1.500 persones que s’han acostat fins al hall de la Facultat d’Economia, en el Campus dels Tarongers, per a interessar-se per l’oferta de les organitzacions participants, així com per les diferents activitats proposades. El nombre d’assistents a xarrades, conferències, debats i tallers ha duplicat la xifra de l’any passat.jpg
El Fòrum d'Ocupació de la Universitat de València en la seua setena edició ha acollit la visita de més de 1.500 persones que s'han acostat fins al hall de la Facultat d'Economia, en el Campus dels Tarongers, per a interessar-se per l'oferta de les organitzacions participants, així com per les diferents activitats proposades. El nombre d'assistents a xarrades, conferències, debats i tallers ha duplicat la xifra de l'any passat.

Al llarg de dues jornades, en la Universitat, a través del seu Observatori d'Inserció Professional i Assessorament Laboral (OPAL), s'han viscut 48 hores d'intensa activitat. Estudiants i titulats, la majoria de la Universitat de València, han tingut l'oportunitat de contactar directament amb els responsables de recursos humans de més d'una vintena d'empreses i institucions que bé recluten periòdicament a universitaris, o bé ofereixen serveis de formació i orientació, així com programes d'ocupació a aquest col·lectiu.

La visita als estands situats en el hall de la Facultat d'Economia era una de les opcions que tenien els visitants d'aquest esdeveniment anual, completament obert a qualsevol tipus de públic durant el tot el dia.

A més de po lliurar el currículum vitae en cada estand o registrar-se com a candidat o candidata en la web de cada organització, els assistents han pogut participar d'un complet programa d'activitats paral·leles, com tallers, taules redones, xarrades i presentacions d'empresa.

En total, han sigut 17 activitats en les quals han participat més de 1.500 persones, no solament rebent informació, sinó també plantejant diverses consultes o dubtes.

L'OPAL, organitzador del fòrum a través de la Fundació General de la Universitat de València, prepara ja l'edició del pròxim any. "El balanç general ha sigut molt positiu i s'ha complit una vegada més l'objectiu previst de facilitar la relació empresa-universitat i acostar el món laboral a l'entorn universitari", assenyalen des de l'observatori.

Taller Eures
Amb el títol Com presentar-se a un procés de selecció a Europa, l'OPAL ha dut a terme un taller d'ocupació de tres hores en el qual també han participat la Universitat de València, el Servef i Xarxa Eures. La taula redona ha comptat amb la intervenció de diversos euroconsellers d'Alemanya, Suècia, Dinamarca i la Comunitat Valenciana. A aquest taller han assistit al voltant de 150 persones, per la qual cosa la seua celebració dins del marc del Fòrum d'Ocupació ha resultat tot un èxit.

Cadascun dels ponents ha explicat les característiques del seu país, els llocs de treball que s'estan demandant en cadascun d'ells i els requisits que valoren els seus ocupadors.

De la mateixa manera, s'han comentat les característiques que han de tindre els currículums que se'ls envien i ha quedat de manifest que els ocupadors d'aquests països valoren un currículum molt estructurat, on apareguen molt detalladament les competències i allò que han aconseguit els candidats.

També s'ha posat l'accent en la importància de mostrar un alt interés pel treball en el país receptor i que no semble que és una solució a la situació actual a Espanya. A més, s'ha destacat la rellevància d'obtindre informació de l'organització per la qual es té interés i la importància d'un contacte personal amb les empreses.

S'ha aconsellat tindre una presentació personal preparada d'un minut aproximadament que pot anar adaptant-se a cada organització.

D'altra banda, cadascun dels països ha demandat candidats que sàpiguen l'idioma del país (a un nivell A2 com a mínim), a més de parlar molt correctament l'anglés. No obstant açò, aquests requisits poden relaxar-se en funció del grau de la demanda de professionals de diferents rams.

Per a recentment llicenciats, s'ha parlat de programes de pràctiques i, fonamentalment a Dinamarca, de programes de beques doctorals i postdoctorals. Tota aquesta informació es pot trobar en la pàgina d'ocupació de cada país membre de la Xarxa Eures.

Podeu veure un reportatge del Fòrum realitzat per la Televisió de la Universitat (Plataforma MediaUni) fent CLIC ACÍ.

Data d'actualització: 16 de Novembre de 2012