Estàs a: > > El Centre Internacional de Gandia acull les I Jornades sobre Violència i Dona

El Centre Internacional de Gandia acull les I Jornades sobre Violència i Dona

Montesinos i Climent

Aquest dilluns han començat les jornades ‘Violència i dona’ que se celebraran els dies 19 i 20 de novembre al Centre Internacional de Gandia (CIG). L’objectiu d´aquesta iniciativa és abordar el problema social de la violència de gènere d’una manera multidisciplinar. Professionals de diferents vessants reflexionaran per donar una resposta psicològica i jurídica a aquest problema social.jpg

Aquest dilluns han començat les jornades ‘Violència i dona' que se celebraran els dies 19 i 20 de novembre al Centre Internacional de Gandia (CIG). L'objectiu d'aquesta iniciativa és abordar el problema social de la violència de gènere d'una manera multidisciplinar. Professionals de diferents vessants, com la psicologia, el dret o la salut, reflexionaran per donar una resposta psicològica i jurídica a aquest problema social.

El director del CIG, Josep Montesinos, ha plantejat, en la presentació de les jornades, que aquestes "naixen de la preocupació comuna d'ambdues institucions per temes que afecten a la nostra societat, com és la violència de gènere, i amb la intenció d'obrir camí per a futures iniciatives en aquest sentit". Montesinos, qui ha desgranat el programa, ha destacat la participació de distints professionals com advocats, forenses psicòlegs, treballadors socials, policies, etcètera, i els diferents professionals d'organismes, entitats i les associacions involucrades en la prevenció, detecció i atenció a la violència de gènere que intercanviaran experiències i punts de vista.

Per la seua banda, la regidora de la Dona de l'Ajuntament de Gandia, Emi Climent, ha destacat que "aquest és el projecte més seriós que s'ha fet des del Departament de la Dona, ja que abasta un problema latent en la societat que no hem estat capaços d'arreglar i, a més, li donem un valor acadèmic a una acció formativa municipal amb la participació de la Universitat". Climent ha destacat també que amb aquestes jornades "es pretén fer visible a la societat la tasca diària de molts professionals que treballen per pal·liar aquest problema, així com llançar un missatge d'esperança després de les jornades del dia 20".

El programa, pas a pas
La jornada s'iniciarà dilluns, 19 de novembre, a les 10 hores, amb la conferència inaugural de José María Gómez Villora, jutge del Jutjat de Violència de Gènere número 1 de València. Posteriorment, a les 12 hores, serà el torn de la Fiscal de Violència de Gènere de la Fiscalia de València, Rosa Guiralt. Ja per la vesprada, serà el torn dels professionals que participaran en la taula redona Violència de gènere, una anàlisi multidisciplinar: de la intervenció a la prevenció i/o viceversa. La taula, que s'iniciarà a les 16 hores, comptarà amb la participació de Marc Cuesta, intendent de la Policia Local de Gandia; Tània Gómez, del Centre de la Dona de Dènia; Mónica García, de l'Oficina d'Atenció a les Víctimes del Delicte de Gandia; Carmen Soucase, degana del ICAV a Gandia; i Álvaro Montero, fiscal de Violència de Gandia.

La jornada continuarà dimarts, 20 de novembre, de matí amb les conferències d'Isabel Martínez Benlloch, professora de la Universitat de València en el Departament de Personalitat, Avaluació i Tractaments Psicològics; i d'Ana Marrades, professora de Dret Constitucional en la Universitat, advocada i cofundadora del Centro CAVAS, que seran a les 9:30 i a les 11:30 hores, respectivament.

La matrícula és gratuïta i es pot realitzar a través de la web del Centre Internacional de Gandia: www.uv.es/cig

Podeu consultar la programació de les jornades en el document que s'adjunta ací:

Documents adjunts:
Data d'actualització: 20 de Novembre de 2012