Estàs a: > > Idiomes, coneixements multimèdia i un projecte de futur, claus per a treballar a Europa

Una jove interessada en treball a Europa.jpg

El VII Fòrum d’Ocupació, organitzat per l´OPAL, a través de la Fundació General de la Universitat de València, ha acollit aquest dimarts la Jornada Eures de la Comunitat Valenciana, que ha reunit consellers Eures d’Alemanya, Dinamarca i Suècia en una taula redona moada per la consellera Eures Castelló, María Isabel García Henández, on s´ha debatut sobre ‘Com presentar-se a un procés de selecció a Europa’. La trobada ha tingut lloc a la Facultat d’Economia (Campus dels Tarongers).jpg
El VII Fòrum d'Ocupació, organitzat per l'OPAL, a través de la Fundació General de la Universitat de València, ha acollit aquest dimarts la Jornada Eures de la Comunitat Valenciana, que ha reunit consellers Eures d'Alemanya, Dinamarca i Suècia en una taula redona moada per la consellera Eures Castelló, María Isabel García Henández, on s'ha debatut sobre ‘Com presentar-se a un procés de selecció a Europa'. La trobada ha tingut lloc a la Facultat d'Economia (Campus dels Tarongers).

La taula redona, concebuda com un encontre internacional, ha estat formada per experts d'ocupació de la Unió Europea, i ha servit per analitzar el futur del mercat laboral, desvelar les claus dels processos de selecció europeus i prestar assessorament sobre com superar-los amb èxit, una tasca que han realitzat representants dels països del Pont de Cooperació Permanent amb Espanya.

Algunes d'aquestes claus, segons ha explicat María Isabel García Hernández, consellera Eures de Castelló, són el domini d'idiomes, tindre clar un projecte de futur i manejar les ferramentes informàtiques. "S'han detectat errades en el maneig de continguts multimèdia", i aquest, juntament amb el domini d'idiomes, és un dels aspectes que més preocupa als experts laborals europeus, ha reconegut.

Al llarg de la jornada, els consellers de la Xarxa Eures participants han reflexionat sobre les ocupacions i els perfils professionals més demandats en cadascú dels països membres de la Xarxa, tant en l'actualitat com en el futur, amb l'objectiu d'elaborar una estratègia comú a l'hora de millorar l'atenció als usuaris dels diferents serveis públics d'ocupació.

La Xarxa Eures (European Employment Services, Serveis Públics d'Ocupació) és una xarxa de cooperació de serveis d'ocupació entre els estats membres, els seus socis i la Comissió Europea, el treball de la qual és l'intercanvi d'ofertes d'ocupació, així com d'informació de l'estat i tendències del mercat laboral i les condicions de treball en cadascú dels països.

Emprendre: error o èxit?
Les taules redones i les xarrades han continuat al llarg de tota la jornada al Fòrum. Ha tancat aquesta trobada la taula Emprendre: error o èxit?, que ha moat Silvia García Andreu, tècnica del projecte Uniemprén de la Universitat de València. Hi han participat diversos emprenedors convidats, com Fabián Gómez, director de F&G Consultores (consultoria internacional); José Ignacio Ariño, director de Cogestión Consulting; i Luis Quesada, president de l'Associació Geoinnova. El debat també s'ha celebrat a la Facultat d'Economia.

Amb aquesta taula s'ha pretés que els alumnes canvien la percepció que tenen de l'emprenedoria i que la contemplen com una eixida professional més, com un altre encert en el seu futur professional. "Els alumnes universitaris tenen la idea de que emprendre és un error, no ho contemplen com una eixida professional quan finalitzen les seues titulacions, mentre que perceben com un encert optar com eixida professional treballar per compte alié o bé opositar", ha explicat la responsable d'Uniemprén.

La vesprada s'ha obert amb la xarrada Portes obertes al talent, a càrrec de Daniel García Sorribes, associat principal d'Uría Méndez. Les presentacions de les diferents organitzacions participants en el Fòrum han transcorregut al llarg de tot el dia.

I per a finalitzar, s'ha procedit al sorteig d'un iPad2 WIFI (16 GB). L'OPAL ha organitzat aquest concurs per a premiar l'assistència al Fòrum.

Data d'actualització: 16 de Novembre de 2012