Estàs a: > > Es mor Joaquín Maldonado, patró fundador de la Fundació i Medalla de la Universitat de València

Joaquín Maldonado ha mort aquest cap de setmana als 101 anys d'edat. Maldonado va jugar un paper clau en la configuració de la dreta democràtica valenciana, en la creació de la Borsa de València i va impulsar la connexió entre la societat valenciana i la Universitat de València, que li va atorgar la seua Medalla en juliol de 1996.

Durant l'acte de concessió de la medalla, el rector d'aleshores, Pedro Ruiz Torres, va posar de relleu la important tasca de Joaquín Maldonado durant els anys en què fou president del Patronat de la institució. El rector també va destacar les donacions d'aquest patrici per a iniciatives de la Universitat, així com el seu paper en la creació de la Fundació General de la Universitat.

Entre altres vinculacions de Joaquín Maldonado amb la Universitat, cal destacar com l'edifici històric de la Nau va acollir en 2006 la presentació del llibre Joaquín Maldonado Almenar Conversaciones, del qual és autor el seu net, Alfonso Maldonado. L'obra és una aproximació a la figura d'aquest valencià, nascut al 1907, i la seua trajectòria vital que recorre tot el segle XX. L'acte va estar presidit per l'actual rector, Francisco Tomás Vert, i va comptar amb la presència de destacades personalitats. Alfonso Maldonado va destacar que la major virtut del seu iaio va ser intentar l'apropament de vencedors i vençuts després de la guerra civil.

El passat 12 de novembre, la Fundació General de la Universitat de València va celebrar l'activitat central dels seus vint-i-cinc anys. L'acte va incloure un homenatge a Maldonado. El rector de la Universitat de València, Francisco Tomás, president de la Fundació, va distingir Joaquín Maldonado (mitjançant els seus fills). Maldonado va ser el patró gràcies a l'aportació inicial del qual es va crear la Fundació General de la Universitat de València, sota el comandament de qui va ser rector en aquell moment, Joaquín Colomer. Maldonado ja no va po assistir a l'acte, a causa de la seua precària salut.

Data d'actualització: 19 de Febrer de 2009