Estàs a: > > La Universitat reconeix els estudiants de la delegació espanyola en els Jocs de Londres 2012

Esportistes de Londres 2012

El rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo, i el vicerector de Cultura i Igualtat, Antonio Ariño, han reconegut, pel seu esforç i dedicació, els estudiants de la institució participants en la delegació espanyola dels Jocs Olímpics i Paralímpics de Londres 2012: Mónica Merenciano, Maurice Eckhard i Ana Carrascosa. En l’acte, celebrat aquest dilluns, també s’ha destacat la Càtedra Divina Pastora.jpg
L'acte ha tingut lloc en el Rectorat de la Universitat de València i en ell també han participat Luis de Bago, gerent de la Fundació Divina Pastora; José Campos, director del Servei d'Educació Física i Esports de la Universitat; i Miguel Ángel Buil, membre de l'equip mèdic de la delegació espanyola en els Jocs Paralímpics de Londres 2012 i responsable mèdic del Gabinet de Suport a l'Esportista de la Universitat.

Mónica Merenciano és llicenciada en Ciències de l'Activitat Física i de l'Esport i estudianta de Fisioteràpia. Ha aconseguit la medalla de bronze en la categoria de fins a 57 quilos, en els Jocs Paralímpics de Londres 2012. Repeteix així el resultat que va obtindre tant en els Jocs Paralímpics d'Atenes com en els de Pequín 2008, on també va pujar al tercer esglaó del podi. A més, havia obtingut la presea de bronze en els Campionats del Món de Turquia de 2010 i 2011.

Maurice Eckhard és medalla de bronze en ciclisme en les Paralimpíades de Londres. Eckhard ha aconseguit la medalla de bronze i ha quedat solament a 43 centèsimes del segon classificat en la contrarellotge C-2. El ciclista és llicenciat en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport per la Universitat de València i va ser el primer esportista becat pel programa d'Esport Adaptat de la Universitat i la Fundació Divina Pastora. Forma part del Programa d'Esportistes d'Elit de la institució i del Consell Superior d'Esports.

Ana Carrascosa és estudianta de Magisteri i beneficiària del programa d'ajudes a esportistes d'elit i alt nivell de la Universitat, i ha participat en les Olimpíades de Londres 2012. És Campiona d'Espanya Absoluta i quatre vegades medallista europea: Or, 2008; dues plates (2002-2009) i Bronze (2011). També és número 1 del Món en la categoria de 52 quilos corresponent al període Olímpic 2008-2012.

Data d'actualització: 23 d'Octubre de 2012
Publicat en: Integració