Estàs a: > > Shakespeare inaugura el programa teatral de la Universitat a la Sala Matilde Salvador

Cartell de Nit de Reis

La Universitat de València ja ha encetat la programació teatral d’aquest curs. Una programació oberta i gratuïta tant per a la comunitat universitària com per al públic en general, programada per l’Aula de Teatre de la Universitat, i que fa accessible el teatre des de la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau.jpg

La Universitat de València ja ha encetat la programació teatral d'aquest curs. Una programació oberta i gratuïta tant per a la comunitat universitària com per al públic en general, programada per l'Aula de Teatre de la Universitat, i que fa accessible el teatre des de la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau.

L'Aula de Teatre, gestionada per la Fundació General de la Universitat de València, va ser guardonada amb el Premi Micalet de la Generalitat Valenciana a la millor contribució no professional, després de diverses nominacions, per una programació estable de teatre que s'ofereix al llarg del curs acadèmic. Fidel a aquest tarannà continua un any més acostant el teatre amb un caire més alternatiu i experimental.

La XVII Mostra de Teatre Universitari, que se celebrarà entre el 16 i el 31 d'octubre, obri la programació d'enguany amb quatre espectacles diferents: Nit de Reis, de William Shakespeare, Amics de l'Ànima, Lorca, Calón y los estudiantes de Babel i Morir o no morir. Els tres primers espectacles estan protagonitzats per estudiants de la institució, bé per ASSAIG, Grup de Teatre de la Universitat de València en col·laboració amb Laspontània Teatre, o per Escena Erasmus, el projecte teatral europeu en què participen els estudiants Erasmus de la institució, mentre que Morir o no morir, és un espectacle col·lectiu de l'Aula de Teatre Carles Pons de Castelló.

Per al mes de novembre hi ha una intensa programació teatral, que començarà amb Valèntia, dirigida per Cristina Cervià, Xavier Puchades, Laura Useleti, Eva Zapico i Paco Zarzoso. Valèntia és la primera obra del col·lectiu VEUS, la unió d'autors valencians de teatre, l'objectiu dels quals és propiciar l'escriptura de peces teatrals en un marc d'intercanvi i diàleg entre ells. Després l'escena universitària acollirà una obra de teatre sobre una família, amb En Familia, de Florencio Sánchez, un treball realitzat amb el grup de treball de Jorge Affranchino, i conclourà el mes amb Jocs de Masacre, d'Eugène Ionesco, per EMT de Silla, i una versió molt original del clàssic de La Celestina interpretat amb titelles a càrrec de la companyia Teatro di Commedia, que ha rebut el Segon Premi al Millor Espectacle en el Festival Escena Abierta de Toledo i ha participat en diversos festivals de teatre a Espanya i també a Argentina i Cuba.

El mes de desembre hi ha previst tres espectacles més: Antològica, creada i dirigida per Josep Enric Grau, que és un muntatge que barreja teatre amb arts plàstiques i poesia; Disfòria, de Joan Daròs, per Maniquí Weissmüller; i 8 dones, de Robert Thomas, per Laspontània teatre.

Tota la programació teatral detallada ACÍ.

Data d'actualització: 17 d'Octubre de 2012