Estàs a: > > La Fundació de la Universitat i Universia posen en marxa un programa de suport a l’estudi per a universitaris amb discapacitat

Signatura del conveni entre FGUV i Universia

La Fundació General de la Universitat de València (FGUV) i Fundación Universia han signat un conveni específic de col·laboració pel qual es posarà en marxa un programa de suport a l’estudi per a universitaris amb discapacitat. La finalitat d’aquest programa és oferir als estudiants l’ajuda personalitzada necessària perquè la seua integració en l’àmbit universitari siga el més efectiva possible. El programa es durà a terme al si de la Universitat de València.jpg
La Fundació General de la Universitat de València (FGUV) i Fundación Universia han signat un conveni específic de col·laboració pel qual es posarà en marxa un programa de suport a l'estudi per a universitaris amb discapacitat. La finalitat d'aquest programa és oferir als estudiants l'ajuda personalitzada necessària perquè la seua integració en l'àmbit universitari siga el més efectiva possible. El programa es durà a terme al si de la Universitat de València.

Amb aquest programa es pretén, d'una banda, fomentar el desenvolupament acadèmic i l'autonomia dels estudiants amb discapacitat en la Universitat, i per un altra, promoure la inclusió social de l'estudiant en el seu entorn universitari.

Així doncs, els estudiants comptaran amb diferents suports basats en el seguiment acadèmic per a reforçar les seues potencialitats, es promouran mesures d'accessibilitat i se'ls motivarà i incentivarà per a fer un ús de les habilitats socials que milloren les seues relacions personals.

Han signat el conveni el rector de la Universitat de València i president de la FGUV, Esteban Morcillo, i el director de Fundación Universia, Ramón Capdevila. A aquests els han acompanyat la vicerectora de Comunicació i Relacions Institucionals i vicepresidenta executiva de la FGUV, Silvia Barona; la vicerectora d'Ordenació Acadèmica i Professorat, Maria Vicenta Mestre; el gerent de la FGUV, Cristóbal Suria; la directora de la Unitat per a la Integració de les Persones amb Discapacitat, Celeste Asensi; i Maite Fernández-Reinares, responsable de Relacions Institucionals de Fundación Universia.

"La Universitat de València està molt compromesa i desenvolupa un conjunt d'activitats que van des de l'esport adaptat a facilitats per a la docència, per al desplaçament, l'accessibilitat als edificis... L'atenció a les persones amb discapacitat és una part indefugible del que és la missió de la Universitat", ha assenyalat el rector Esteban Morcillo.

Per la seua banda, Ramón Capdevila ha declarat que "les universitats són sensibles a la situació de les persones amb discapacitat i han pres iniciatives per a corregir el desequilibri existent. A les iniciatives de caràcter econòmic, com la gratuïtat de la matrícula, s'ha d'afegir la creació, en pràcticament totes les universitats espanyoles, de serveis d'atenció a la discapacitat, i la incorporació de personal especialitzat i capacitat per a donar suport a aquest col·lectiu i aconseguir una major inclusió i una efectiva igualtat d'oportunitats".

Aquest programa de suport ho desenvoluparà, en concret, un tècnic de suport a l'estudiant amb discapacitat en la Universitat, contractat i dirigit per Fundación Universia, que treballarà coordinat i supervisat per la Unitat per a la Integració de les Persones amb Discapacitat. La seua funció consistirà a recolzar, de forma integral, els estudiants que presenten necessitats específiques (educatives, de comunicació, tecnològiques o personals) associades a la seua discapacitat.

Aquest suport tècnic tindrà dos vessants: un psicopedagògic, concernent a les accions relacionades amb el desenvolupament acadèmic i psicopedagògic de l'estudiant, com l'adaptació de textos, la presa d'anotacions, la cerca d'informació en biblioteques i internet i les tutories amb el professorat, entre altres; i un sociopedagògic, que comprén les accions vinculades a les relacions personals de l'estudiant i la seua inclusió en l'entorn.

Aquest acord específic forma part d'un conveni marc de col·laboració entre ambdues fundacions que també ha sigut subscrit aquest matí i que contempla la promoció d'un entorn formatiu obert que garantisca la igualtat d'oportunitats i la no discriminació de les persones amb discapacitat, de projectes d'investigació que impulsen la seua participació en la vida social, així com de l'ocupació d'estudiants i titulats.

La Fundació General de la Universitat de València és una entitat cultural sense ànim de lucre que té com a objectiu principal l'ajuda a la docència, a la investigació, a la difusió cultural i a la formació humana integral dels beneficiaris.

Fundación Universia, constituïda l'any 2005, és una entitat privada sense ànim de lucre que afavoreix la inclusió educativa i laboral de les persones amb discapacitat, amb especial atenció a l'àmbit universitari i a l'ocupació de qualitat.

Data d'actualització: 3 d'Octubre de 2012
Publicat en: Integració, Formació